از سراسر وب

این جزیره دارای آب های نیلگون و ساحلی نقره ای است و با هوای پاک و آرامشی دل انگیز سالانه مسافران بسیاری را به این سمت می کشاند .

خاک این جزیره بافتی مرجانی دارد و در زیر نور آفتاب درخشندگی خیره کننده ای دارد و سواحل آن ماسه خاکستری رنگ دارد مه منحصر به این ساحل است و بسیاری از سواحل دنیا این ویژگی را ندارند .

آب دریا در این جزیره به حدی زلال و پاک است که کف دریا به راحتی قابل مشاهده است و همه این ها به علت وجود مرجانهای زنده در این منطقه است زیرا مرجانها به صورت طبیعی باعث تصفیه آب می گردند .

جزیره کیش در تور کیش ارزان به نسبت وسعت خود دارای  طویل ترین سواحل قابل استفاده است که گردشگران میتوانند با آرامش خاطر در سواحل زیبای آن به گشت و گذار بپردازند .

به گزارش سفر باتو ، وجود گونه های زیبا و منحصر به فرد ماهیان و آبزیان اهمین این جزیره را دو چندان نموده است و وجود گونه های زیبایی از ماهی های زینتی خود باعث جذب گردشگران به سواحل جزیره شده است و در عین حال گونه های بسیاری از ماهی های خوراکی و قابل صید نیز در همین مکان وجود دارند که علاقمندان به ماهیگیری نیز در اینجا سرگرم  خواهند بود .

شنا در این سواحل بسیار امن و بی خطر است زیرا شکل سواحل  به گونه ای است که کوسه ها راه به آن نخواهند یافت .

آب و هوای این جزیره هم برای فصول سرد و هم برای فصول گرم سال مناسب است .

 

۱.کشتی یونانی ها

 

 

کشتی یونانی یکی از زیباترین مناظری است که می توانید هنگام غروب خورشید در ساحل کیش ببینید . کشتی یونانی که در سال ۱۹۹۶ در جنوب غربی ساحل این جزیره لنگر انداخته است هنوز در این منطقه پابرجا مانده و به یکی از جاذبه های تفریحی و جاهای دیدنی کیش  تبدیل شده است . این کشتی ساخت کشور بریتانیا است و صاحبی یونانی داشته است که به هنگام نزدیک شدن به سواحل کیش به گل نشست و هر چه تلاش برای نجات آن صورت گرفت نتیجه نداشته و در آب های خلیج فارس و نزدیکی سواحل جزیره کیش ماندگار شده است . و پس از سالها به یکی از جاذبه های این جزیره بدل شد .

 

۲.باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها ( دلفیناریوم)

 

 

این مجموعه یکی از پر بازدید ترین  مکانهای تفریحی جزیره کیش است و بسیاری از افرادی که به کیش سفر میکنند اصلی ترین برنامه خود را بازدید از باغ پرندگان و دلفیناریوم می گذارند. مخصوصا برای خانواده ها و کودکان بسیار جالب و دیدنی است .شما با وارد شدن به مجموعه در ابتدا به باغ پرندگان می‌روید. که در آن  در حدود پنجاه گونه متنوع از پرنده‌ها را خواهید دید. دیدن پرندگان زیبایی نظیر طاووس‌ها، طوطی‌ها، پلیکان‌ها تجربه تکرار نشدنی خواهد بود.

در قسمت دیگر این پارک آکواریوم آب‌شور قرار دارد که در آن انواع پستانداران دریایی از جمله شیر دریایی، گربه دریایی، پنگوئن و … نگهداری می‌شود. نمایش جالب و دیدنی  دلفین‌ها و کلاسیک‌شو نیز بسیار پر طرفدار و سرگرم کننده خواهد بود.

 ۳. شهر باستانی حریره

 

این شهر باستانی و تاریخی از دیگر جذابیت های جزیره محسوب می شود که در قسمت شمالی جزیره قرار دارد . و در گوشه وکنار خود نشانه هایی از معماری های دوران قدیم را به‌ یادگار دارد. این مکان در گذشته منطقه‌ای بسیار پررونق از لحاظ تجاری بود. گفتنی است قدمت شهر حریره به قرن هشتم میرسد و گفته میشود که در گلستان سعدی نیز به این مکان اشاره شده است.

باستان شناسان قدمت  شهر حریره را حدود هزار سال تخمین زده اند  و این شهر تقریبا ششصد سال بعد متروکه شد.

۴. شهر زیرزمینی کاریز

 

این شهر باستانی مساحتی  بیش از ده هزار متر مربع دارد . و امروزه با نام کاریز کیش شناخته می شود. کاریز به معنای قنات بوده است. آب موجود در این قنات شیرین است و در حال حاضر اهالی جزیره از آن برای آشامیدن استفاده می‌کنند. این شهر زیر زمینی در عمق شانزده  متری سطح زمین قرار گرفته است .

 

۵. اسکله تفریحی کیش

 

این اسکله پهناور در ساحل جزیره قرار گرفته است که با  عرشه ای چوبی و بسیار زیبا به  محلی برای گشت و گذار تبدیل شده است و شما را به سمت آب های نیلگون خلیج فارس هدایت می کند. این مجموعه‌ی تفریحی شامل سرگرمی های متعدد و  مختلفی مثل قایق ماهیگیری، قایق‌های پارویی، جت اسکی و… می‌باشد. این اسکله تفریحی توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است و طول آن به چهار صدو سی و هفت متر می رسد.

 

۶. خانه مردم شناسی بومیان کیش

 

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش حدود دویست سال قدمت دارد و سبک معماری آن کاملا بومی است ، که در یکی از محله‌های قدیمی کیش ساخته شده است. این خانه که به یکی از شخصیت‌های معروف و محبوب کیش به نام حاج عبدالله‌بن‌شاهین تعلق داشته  از سال1393   به خانه مردم‌شناسی تبدیل شده است.

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

نظرات
پی ام 30 موزیک
[ads_footer]