از سراسر وب

استانبول شهری‌ ست بسیار زیبا و تاریخی که باید به آن سفر کرد، در کوچه پس کوچه‌هایش قدم زد. از مکان های دیدنی و بازار های آن  دیدن کرد و از عطر و طعم غذاها گرفته تا کافه‌ و دریا همه و همه را از نزدیک حس کرد . مکان های تاریخی و مساجدش را دید و خاطرات خوب را ثبت نمود .

این شهر پر هیاهو دیدنیهای بسیار دارد و ما در ادامه شمارا با برخی از این مراکز آشنا می کنیم :

 

ایاصوفیا ،یکی از معروف‌ترین دیدنی های استانبول

این مسجد زیبا و پر عظمت » اولین جایی‌ست که در سفر به استانبول باید از آن  دیدن نمود . این مسجد در بخش اروپایی استانبول قرار دارد و به مدت هزار سال کلیسای امپراتوری روم شرقی بوده، اما درقرن پانزدهم توسط معمار مشهور عثمانی، «سینان»، به مسجدی با‌شکوه در میان جاهای دیدنی استانبول تبدیل شده است.

 

مسجد سلطان احمد ؛ آبی و باشکوه از مکان های دیدنی استانبول

این بنای باشکوه در تور استانبول با قدمتی نزدیک به چهارصد سال یکی از جاهای دیدنی شهر است .معماری خاص و زیبای آن هر گردشگری را محو تماشایش خواهد کرد  تزیین داخلی آن با کاشی های آبی رنگ  باعث شده به آن لقب مسجد آبی دهند .

آب‌انبار تاریخی باسیلیکا ، قصری وارونه

به گزارش سفر باتو ، آب انبار تاریخی باسیلیکا بعد از مسجد ایاصوفیا و مسجد آبی یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری استانبول محسوب می گردد . محل آن نزدیک این دو مسجد است و در زمان امپراتوری بیزانس، زمانی‌که به استانبول قسطنطنیه می‌گفتند، ساخته شده است . این آب انبار با سیسصد ستون و سرستون‌های طرح‌دار بسیار با شکوه و زیباست و به آن قصر وارونه نیز می گویند  .

 

قصر توپ‌‌کاپی ، تاریخ جاذبه های دیدنی استانبول

این بنا با فاصله کمی از آب‌انبار باسیلیکا و در بخش اروپایی شهر واقع است .و همچنین در کنار تنگه‌ی تاریخی بسفر است که همین امر زیبایی بازدید از آن را دو چندان نموده است .

گم شدن در پس‌کوچه‌های بخش آسیایی

کاخ دلما باغچه

دلما باغچه از جاذبه‌های گردشگری استانبول

بخش‌های دیدنی قسمت آسیایی استانبول، همانند بخش اروپایی‌ آن بسیار زیباست .این کاخ یادگاری از کاخ‌های باقی‌مانده‌ دوران عثمانی‌ است. این کاخ نیز مانند قصر توپکاپی  روزگاری محل اقامت پادشاهان ترک بوده است .

 

روملی حصار

روملی حصار از دیگر بناهای  معروف این شهر است که در کنار تنگه‌ی بسفر و در ساحل روملی قرار دارد، که در نزدیکی بنای دلماباغچه واقع است . این بنای باشکوه  با چشم اندازی بسیار زیبا گردشگران زیادی را به این سمت می کشاند . گفتنی است تنگه‌ی بسفر شهر استانبول را به دو قسمت  آسیایی و اروپایی تقسیم می‌کند که هر دو نیمه بسیار دیدنی است و دارای جاذبه های فراوان است .

برج گالاتا

این برج و مناظر زیبای اطرافش یکی از مکان‌های دیدنی شهر استانبول هستند. این جا یک مکان فرهنگی نیز هست و میتوانید از خیابان‌گردی و کوچه‌گردی و دیدن فروشگاه‌های هنری لذت ببرید . بنای گالاتا با قدمتی هفتصد ساله و ارتفاع شصت و هفت متری ، در دوران امپراتوری روم شرقی ساخته شده است .

 جزایر پرنس

این جزایر زیبا که متشکل از ۹ جزیره‌ی کوچک و بزرگ است و نزدیک به یک ساعت تا استانبول زمان دارد از دیگر مکانهای گردشگری شهر است. گفتنی فقط چهار جزیره از آن به نامهای بویوک آدا، بورگاز آدا، هیبلی آدا، و کینالی آدا قابل بازدید است .که در میان آنها بویوک آدا بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین‌شان است.

 جزایر پرنس|دیدنی‌های استانبول

گفتنی است رفت‌وآمد هرگونه وسیله‌ی نقلیه موتوری در این جزایر ممنوع است، پس اینجا جایی است که میتوانید آرامش شهر استانبول را در آن تجربه نمایید .

 بازار بزرگ استانبول

این بازار بزرگ و بسیار زیبا گردشگران بیشماری را به این منطقه می کشاند که لذت گشت و گذار و تفریح و خرید را با هم دارد .این بازار سرپوشیده با کوچه پس کوچه های متعدد مملو از مسافران و مردم محلی است و پر است مغازه های صنایع دستی و همچنین کالاهای دیگر نظیر پوشاک و لوازم منزل و همچنین کیف و کفش و خرید از این مکان ارزان نیست اما میتوانید از فروشندگان محلی تخفیف خوبی بگیرید . و در کنار آن لذت خوردن چای و باقلوا  که نمی‌توانید از آن بگذرید . این بازار در سال 1455 به دستور سلطان محمد بنا و با گذشت زمان وسعت یافت و امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری شهر تبدیل شده است .

 کلیسای چورا

این کلیسای با شکوه یادگاری از دوران بیزانس است که یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی استانبول بشمار می اید.  که پس از ورود اسلام در قرن شانزدهم به مسجد تبدیل شد اما در نهایت به موزه‌ای برای بازدید گردشگران تبدیل شد . نقاشی‌ها و آثار ارزشمندی در آن قرار دارد همچنین تزئینات داخلی بنا در کنار نقاشی های روی دیوارها زیبایی این بنا را دو چندان نموده است .کلیسای چورا دارای شش گنبد است .

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

نظرات
پی ام 30 موزیک
[ads_footer]