از سراسر وب

کارتلیس ددا

مجسمه مادر گرجستان یا کارتلیس ددا یکی از دیدنی های مدرن شهر تفلیس پایتخت کشور گرجستان میباشد که بر فراز یکی از مهم ترین ارتفاعات شهر قرار گرفته است این مجسمه زنی میباشد که به طول بیست متر در یک دستش شمشیر یا دشنه ای گرفته و در دست دیگرش قدحی یا کاسه ای گرفته است این زن نماد شهر تفلیس میباشد و پیام این مجسمه حفاظت و حمایت  دوستی با دوستان گرجستان و با شمشیر به پیکار دشمنان رفتن میباشد یعنی در مقابل دوستان گرجستان با غذا پذیرایی میکنند و در مقابل دشمنان کشورشان با شمشیر پذیرایی میکنند .

گرجستان تاریخ پر فراز و نشیبی در طول قرنها  داشته که زنان گرجی نماد مقاومت و دفاع از سرزمین هایشان هستند .این مجسمه را یکی از مجسمه سازان گرجی طراحی کرد و تماما از فولاد و الومینیوم میباشد .

کارتلیس ددا در بالای تپه ای قرار گرفته است و در جاییست که میتوان از تمام نقاط شهر ان را تماشا کرد .در نزدیکی ان کلیسا و قلعه ای باستانی به نام قلعه ناریکالا وجو.

د دارد که میتوان از انها هم بازدید نموده و در داخل محوطه قلعه گشت و گذار و پرسه زد و انگار به تاریخ دوهزار سال پیش قدم میگذارید .در کنار این قلعه که قرنها برای استفاده دفاعی و نظامی داشته میتوان از باغ گیاهشناسی تفلیس که ورودی ان در مقابل کارتلیس ددا قرار دارد دیدن کرد .

باغ گیاهشناسی تفلیس یکی از بزرگترین مناطق شهر میباشد که در ان انواع گل ها گیاهان و کونه های مختلف گیاهی رورش داده میشود و مانند پاارکی زیبا با مناظر متنوع و مخصوص طبیعت گردی و گشت و گذاری در میان طبیعت بکر میباشد .

در داخل باغ گیاهشناسی چند پل خوش منظره که از رودخانه رد شده اند وجو.د دارد که میتوان از بالای پل ویویی سیصدو  شصت درجه از مناظر اطراف داشت و عکس های پانورامایی گرفت .

در مسیر های مخصوص این پارک میتوان به گردش و پیاده روی رفت و قبل از رفتن کلا کلاه و عینک افابی و کرم ضد افتاب را فراموش نکنید .

در ضمن در باغ گیاهشناسی زیپ لاینی وجود دارد که برای گذر کردن و کوتاه کردن مسیر استفاده میشود و هیجان خاص خود را داشته و خیلی ها از این زیپ لاین استفاده کرده اند و تفریح خود را مهیج کرده اند .

در باغ گیاهشناسی میتوان از گونه های خاص گیاهی درختچه های وحشی و سایر گیاهانی که در مناطق مختلف دنیا میرویند دیدن کرد که در این منطقه جمع اوری شده اند وهر یک را تحت شرایط خاص خودش نگهداری میکنند .

برای بازدید از مجموعه باغ گیاهشناسی بایستی بلیط تهیه کنید .

تله کابین تفلیس

در تفلیس و تور گرجستان پارک قدیمی به نام پارک ریکه وجود دارد که امروزه داخل پارک را محوطه سازی های بینظیری انجام داده اند و در این پارک زیبا میتوان در سایه های درختانش دمی نشست و خنک شد .

در داخل این پارک ورودی تله کابین وجود دارد پس از تهیه بلیط میتوانید با ایت تله کابین که قدیمی نیز هست از فراز یکی از تپه های مهم شهر بالا بروید و ارام ارام تمامی مناطق شهر را در زیر پای خود ببینید .

این تله کابین وسیله ارتباطی بین تپه ایست که در ان چند جاذبه ی مهم شهر قرار گرفته اند که در بالا توضیح داده شد .

به وسیله ان میتوان از مجسمه مادر گرجستان و باغ گیاهشناسی و قلعه ناریکالا دیدن کرد .همچنین میتوان از مسیر پیاده روی مخصوص تپه هم بالا رفت ولی طولانی تر میباشد .

این تله کابین سرعت پایینی داشته و از قدمی مورد استفاده مردم بود .

پل صلح یا پل پیس

به گزارش سفر باتو ، این پل در داخل پارک ریکه قرار دارد .

این پل بخش مدرن شهر را به بخش قدیمی یا بافت قدیم تفلیس وصل میکند بر روی رودخانه کورا احداث شده است و از دیدنی های مدرن و مهم شهر تفلیس میباشد .

این پل توسط یک معمار ایتالیایی در مسابقه طرحش برنده شد و او ان را طراحی نموده و به همین دلیل بسیاری از قطعات پل پیس از خارج از گرجستان به تفلیس از راه دریایی وارد شده است و سپس در انجا مونتاژ شده است .

این پل از شیشه و فولاد میباشد و در قسمت های سقف ان و دیواره ی ان چراغ های ال ای دی کار شده است و نور پردازی های خیذره کننده ای را درشب ایجاد میکند این پل به طول صد و پنجاه متر میباشد و هم در روز و هم در شب جاذبه های خاص خود را دارد ولی شب ها افراد بسیاری با روشن شدن چراغهایش به روی پل امده و شورع به پرسه زدن و عکاسی میکنند .

این پل یکی از مهم ترین سازه های شهر تفلیس میباشد که یکی از بهترین مناظر را از رودخانه کورا میتون بر  روی ان مشاهده نمود و همچنین از روی پل به راحتی میتوان متوجه بافت قدیمی و تفاوت ان با بافت مدرن تفلیس شد .

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

نظرات
پی ام 30 موزیک
[ads_footer]