از سراسر وب

سد و روستای گوران

از دیگر جاذبه های دیدنی و زیبای قشم، سد و روستای تاریخی گوران است که بازدید از ان بسیار لذت بخش است . باستان شناسان بر این باورند این سد در دوره هخامنشیان پی ریزی شد و سپس در دوره ساسانیان ساخته شد و در نهایت بنای اصلی سد در دوره پهلوی به پایان رسیده است. قدم گذاشتن در روستای گوران خودش سفر جداگانه ای است و تنها به دیدن سد گوران محدود نمی شود. گوران که از کلمه گبران گرفته شده و زرتشتیان در آن زندگی می کردند، جایی است که بیشتر قایق ها،لنج های ماهیگیری، لنج های باری و مسافربری در آن ساخته می شود و هر طرف را که نگاه کنید عده ای مشغول سرهم کردن چوب ساج و تنه درختان محلی و پیچ و مهره کردن آنها هستند.پس اگر به دنبال ماجراجویی هستید و شیوه زندگی ساده روستائیان برایتان جذاب است پیشنهاد می کنیم به این روستا سری بزنید.

تنگه چاهکوه

این تنگه بسیار دیدنی در طی میلیون سال و تحت تاثیر عناصر طبیعی به شکل حیرت آوری تغییر یافته است به گونه ای که یکی از جاذبه های بی نظیر در جزیره قشم محسوب می گردد .  حین قدم زدن و گشت و گذار درون تنگه با صخره های منحصر بفردی روبرو خواهید شد مه می توان ساعت ها زمان برای تماشای آن سپری نمود، و اگر شب راهی این منطقه شدید تماشای ستارگان در آسمان منظره زیبا و شگفت انگیز خواهد بود  . این دره در کنار روستایی به نام چاهوی شرقی واقه است و در حدود ۱۰۰ متر عمق دارد و همچنین با عنوان دره مقدس چاهکوه نیز شناخته می گردد . زیرا این منطقه در گذشته دارای تقدس خاصی برای ساکنین بوده است و همچنین محلی برای انبار و ذخیره آب  محسوب می شده است

جزیره هنگام

جزیره هنگام در تور قشم جزیره ای بسیار زیباست و در آبهای خلیج فارس و جنوب جزیره ی قشم واقع است، این جزیره کوچک و زیبا مقصد ایده آلی برای مسافرانی است که از قشم راهی این جزیره می شوند و میتوانند حداقل یک روز را برای بازدید از آن صرف نمایند.  جزیره هنگام در فاصله ی دو کیلومتری جزیره قشم قرار دارد که می بایست این مسیر را توسط قایق هایی که در جزیره ی قشم  قرار دارند طی نمود. شن های تمیز و براق و آب های زلال که در زیر نور خورشید می درخشند و مناظر طبیعی بکر شما را شگفت زده خواهد نمود  . و اگر خوش شانس باشد شاهد شنای دلفین ها و نهنگ ها در ابهای این منطقه خواهید بود .

چاه های تل آب یا طلا

به گزارش سفر باتو ، چاه های طلا در لافت ، قدمتی بسیار دارند و هدف از ساخت آن ها ذخیره ی آب باران بوده است. این چاه ها در هفتاد و پنج کیلومتری از شهر قشم  واقع اند . چاه های تل آب در این منطقه نشان از دانش و تکنولوژی ذخیره ی آب باران توسط پیشینیان است و گذشتگان  با زحمت زیاد در دل سنگ‌های شیستی برای ذخیره آب زلال باران حفر کرده‌اند. تل مشرف بر این چاه‌ها، با سطح سنگی مرجانی، آب باران را به گودال محل چاه‌ها هدایت می‌کند و چون کف چاه ‌ها به لایه ‌های گچی ختم شده است، آب برای مدت طولانی نسبتاً سالم و خنک در آن باقی می‌ ماند.

غار خربس

روستای تاریخی خربس، ویرانه ای به جا مانده از  دوران ساسانی است که در آن زمان روستایی پررونق و آباد بوده است  . اطراف این روستا تپه های مرجانی متعددی قرار دارند ، و در روبروی آن گورستانی باستانی قرار دارد که مشرف به دهانه ی غارهای خربس است. غار خربس یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در گردشگران بسیاری برای دیدن  آن به این سمت می آیند . دهانه این غار در ارتغاع بیست متری ، در دل کوه قرار گرفته است.

مراکز خرید در جزیره قشم

جزیره قشم علاوه بر شگفتی های گوناگون طبیعی و آثار تاریخی حیرت آور دارای بازارها و مراکز خرید متعدد نیز هست . و سالانه گردشگران زیادی به قصد خرید راهی این منطقه می گردند .

در ادامه  مطلب معروفترین و پرطرفدار ترین بازارها و مراکز خرید قشم را به شما معرفی می نماییم ؛

مرکز خرید ستاره قشم

این مرکز خرید یکی از مراکز خرید پر طرفدار در شهر قشم است که دارای سه طبقه و ششصد واحد تجاری است . و برند های معتبر و کالاهای با کیفیتی در آن عرضه می گردد . علاوه بر اینها در این مرکز، محوطه بازی و سرگرمی و همچنین رستوران‌، کافی‌شاپ نیز وجود دارد.

مرکز خرید دو دلفین قشم

این مرکز خرید نیز یکی از مراکز خرید پر طرفدار و نسبتا ارزان در جزیره ی قشم است  که در آن کالاهای متنوعی نظیر پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه و … عرضه می گردد . این مجتمع همچنین دارای رستوران و کافی شاپ است.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

 

 

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

نظرات
پی ام 30 موزیک
[ads_footer]