از سراسر وب

مالزی یک کشور جنوب شرقی آسیا است که بخش هایی از شبه جزیره مالایا و جزیره بورنئو را اشغال می کند. این شهر به دلیل سواحل ، جنگلهای بارانی و ترکیبی از تأثیرات فرهنگی مالایی ، چینی ، هندی و اروپایی شناخته شده است. با تور مالزی همراه باشید تا با شگفت انگیز ترین مکان های این کشور آشنا شوید.

برج های دوقلوی پتروناس

در تور مالزی برج های دوقلوی پتروناس زمانی بلندترین ساختمانهای جهان بودند. بلندترین برج های دوقلوی جهان ، ساختمانهای 88 طبقه توسط سزار پلی و همکاران طراحی شده اند که هر دو برج در یک طبقه 41 و 42 طبقه (175 متر بالاتر از سطح خیابان) توسط یک پل آسمان 58 متری ، به طول 58 متر به یکدیگر وصا شده اند.

برج های دوقلوی پتروناس با ارتفاع 452 متر ، تا سال 2004 بلندترین برج های جهان بوده اند. امروز برج خلیفه در دبی (افتتاح شده در سال 2010) این مکان را به عنوان بلندترین ساختمان جهان معرفی کرده است.معماری برج دوقلوی پتروناس واقع در مرکز شهر کوالالامپور است.

به گزارش سفر باتو ، هنگامی که برج های دوقلوی پتروناس در سال 1998 به پایان رسیدند آنها بلندترین ساختمان های جهان بودند و از برج 442 متری ویلیس در شیکاگو ، ایالات متحده پیشی گرفتند. در برج های دوقلوی پتروناس، یک مرکز خرید upmarket است که بسیار نزد گردشگران محبوب است. برج توسط شرکت دولتی نفت پتروناس مالزی و شرکتهای تابعه اشغال شده است.

کنار برج های دوقلوی پتروناس پارک KLCC بسیار زیبا است که دارای یک مسیر زیبای پیاده روی و دو و میدانی است و همچنین چشمه آب و استخر برای کودکان است.

در کنار مرکز خرید و پارک ، برجهای دوقلوی پتروناس میزبان سایر جاذبه های دیگر از جمله گالری هنری پتروناس و مرکز همایش کوالالامپور است. به علاوه مرکز علمی Petrosains در اینجا در Suria KLCC قرار دارد: این یک مرکز تعاملی علمی است که نمایشگاه هایی را نشان می دهد که مربوط به صنعت نفت است ، از مبدا نفت در عصر دایناسورها تا آخرین محصولات نفتی آن که امروزه در جریان هستند.

تور موسیقی کلاسیک پتروناس

یکی دیگر از برجسته ترین ویژگی های برج های دوقلوی پتروناس ، سالن کنسرت Dewan Filharmonik Petronas ، مکان اصلی برای موسیقی کلاسیک جنوب شرقی است. طراحی معماری این مرکز که به عنوان یکی از بهترین سالن های کنسرت جهان مورد تحسین واقع شده است ، بین دو برج واقع شده است. این سالن کنسرت میزبان برخی از استعدادهای موسیقی مورد احترام جهان بوده و محل ارکستر فیلارمونیک مالزی است.

برج آسمانی پتروناس

برج آسمانی با دو طبقه در برج های دوقلوی پتروناس یکی از مهمترین نقاشی های آن است زیرا چشم اندازهای شگفت انگیزی از شهر را ارائه می دهد. Skybridge علاوه بر اینکه به مستاجران برجها اجازه نمی دهد از ساختمان به ساختمان دیگر حرکت کنند. توجه داشته باشید که یک مسیر برای ورود به پل است ، بنابراین هنگام ورود با صف طولانی مواجه می شوید.

بازدید از موزه ملی مالزی با تور مالزی

همانطور که انتظار دارید موزه ملی یکی از برترین موزه های مالزی است. این موزه در سال 1963 افتتاح شد و در یک ساختمان چشمگیر با ویژگی های معماری سنتی مالایی و مینانگ کابائو قرار دارد. دو نقاشی دیواری غول پیکر از موزائیک شیشه ای ایتالیایی ، جلوی نمای موزه را نشان می دهد و نکات برجسته ای از تاریخ و فرهنگ مالایی را به تصویر می کشد. این موزه در نزدیکی باغهای دریاچه KL و KL Sentral واقع شده است و در محل موزه قدیمی سلنگور ساخته شده است که در یک حمله بمباران متفقین در طول جنگ جهانی دوم تا حدی نابود شده است.

این موزه در سال 2008 دارای یک نوسازی اساسی بود و امروز داستان میراث غنی تاریخی و فرهنگی مالزی را روایت می کند. این نمایشگاه ها در 4 گالری با 2 طبقه چیده شده است. در این موزه گالری هایی قرار دارد که عبارتند از:

گالری پیش از تاریخ

این گالری نتایج تحقیقات تاریخی و کاوش های باستان شناسی را به نمایش می گذارد. این نمایشگاه ها شامل ابزار سنگی دوران پالئولیتیس از 200000 سال پیش ، سفال های نئولیتیک ، ماکت اسکلت Perak Man (که مربوط به 10-11 هزار سال قدمت است) ، یک زنگ برنز Son دونگ برنز در نزدیکی موار ، جوهور است که در سال 150AD از ویتنام سرچشمه گرفته است. یک مجسمه نشسته Bodhisattva تصور می شود قدمتی در حدود هزار سال داشته باشد.

گالری پادشاهی مالایی

این گالری به دنبال توسعه سکونتگاه های اولیه ، ظهور پادشاهی ها و سلطنت های مالایی ، آمدن اسلام و اهمیت مالاکا به عنوان مرکز تجارت است.

گالری عصر استعمار

این گالری دوره استعمار را آغاز می کند که از سال 1511 با پرتغالی ها آغاز شد و پس از آن هلندی ها و سپس انگلیسی ها و بهره برداری از آنها از مواد اولیه با تجارت ادویه ، معدن قلع ، لاستیک و غیره استفاده می شود. در این گالری همچنین اشغال ژاپنی ها در جنگ جهانی دوم ثبت شده است.

گالری مالزی امروزه

نمایشگاه های موجود در این گالری شامل مواردی از اورژانس مالایی ، مبارزه برای استقلال ، تشکیل مالزی ، سیستم سیاسی و توسعه اقتصادی مالزی است.

همچنین در این موزه نمونه هایی از حمل و نقل در طول دهه ها وجود دارد. همچنین سه لوکوموتیو وجود دارد:

– یک لوکوموتیو بخار ساخته شده در انگلستان توسط Kitson & Co. که از سال 1921 تا 1969 در خط ساحل شرقی در کلانتان مورد استفاده قرار گرفت

– موتور مخزن بخار ساخته شده در انگلستان توسط WGG Bagnall Ltd در سال 1927 که تا سال 1964 در سنگاپور و بندر Swettenham Klang برای شاتونینگ اسکله مورد استفاده قرار گرفت.

– یک لوکوموتیو کلاس 22 دیزل ساخته شده توسط شرکت انگلیسی الکتریک و در سال 1971 به مالزی معرفی و تا سال 2002 مورد استفاده قرار گرفت.

همچنین در محوطه این موزه یک ساختمان سنتی مالایی ساخته شده از چوب سگالال است که مربوط به سال 1884 می باشد و قبلاً در مجموعه سلطان آن زمان ترنجگانو ایستاده بود تا اینکه در سال 1974 به موزه منتقل شد.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

نظرات
پی ام 30 موزیک
[ads_footer]