از سراسر وب

پارک لومپینی

بازدید از پارک زیبای لومپینی یکی از بهترین قسمتهای سفر شما در شهر بانکوک است. این پارک بیش از پانصد هزار متر مربع مساحت دارد و فضایی لذت بخش برای رهایی از شلوغی و ازدحام شهر است . قدم زدن و گشت و گذار در این پارک و تماشای مناظر دریاچه و سرسبزی درختان تجربه ای منحصر بفرد است . گفتنی است در روزهای تعطیل این پارک بسیار شلوغ است، و بهترین زمان برای بازدید از آن اوایل صبح است.

 

تجربه خوردن میوه‌ ی گرمسیری دوریان (Durian)

در تور تایلند یکی از هیجان انگیزترین قسمت سفر تجربه غذا ها و خوردنی های منحصر بفرد آن است .  پیشنهاد ما امتحان کردن میوه دوریان است که پادشاه میوه های تایلند نام گرفته است. گفتنی است این میوه بوی عجیب و بدی دارد که در برخی از مکان های عمومی مصرف آن ممنوع است اما مزه بسیار خوشمزه آن باعث شده طرفداران بیشماری داشته باشد .

 

زیارتگاه اراوان

به گزارش سفر باتو ، یکی از شلوغ ترین و پر طرفدارترین مکان های دیدنی بانکوک زیارتگاه اراوان است، این زیارتگاه سالانه بازدیدکنندگان بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود می کشاند و به نسبت دیگر مکان های زیارتی دارای محبوبیت بیشتری است . زیارتگاه اراوان دارای قدمتی بسیار است و به دهه ی ۱۹۵۰ باز می گردد .

محله شلوغ و پر زرق و برق چینی ها

در شهر بانکوک محله ای به نام چینی ها وجود دارد که یکی از بهترین و جذاب ترین جاهای دیدنی بانکوک به شمار می رود. وجود رستوران های متعدد چینی در این محله به اهمیت آن افزوده است و قطعا غذاخوردن در این جا یک تجربه ی جدید و منحصر به فرد خواهد بود . بعد از صرف غذا پیاده روی در کوچه پس کوچه های آن موجب آشنایی بیشتر با فرهنگ چینی ها و تجربه ای منحصر بفرد خواهد بود  .

 

در جشن سونگکران شرکت کنید

اگر شانس سفر در تاریخ ۱۳ تا ۱۵ آوریل که برابر است با ۲۴ تا ۲۶ فروردین به شهر بانکوک را داشتید می توانید در جشن سونگکران شرکت کنید که جشنواره ی سال نوی سنتی تایلندی ها است . جالب است بدانید که در این جشن هیچ کسی از خیس شدن در امان نخواهد بود و در واقع یک نوع آب بازی دست جمعی است.

تایلندی ها اعتقاد دارند که با پاشیدن آب گناهان و بداقبالی ها از شهر و زندگی افراد به دور می شود از همین رو کل کشور در این جشن شرکت می کنند.

 

خانه‌ ی جیم تامپسون

یکی از معروف ترین سوغاتی های این کشور ابریشم است؛ تاریخچه ی تولید ابریشم در خانه جیم تامپسون معرفی می گردد . همچنین شما می توانید با قدم زدن در اطراف این خانه اطلاعات خوبی از صنعت تولید ابریشم را بدست بیاورید. این خانه دارای شش ساختمان سنتی بوده که از چوب ساج بنا گردیده است .

 

دریم ورلد   Dream World

اگر در شهر بانکوک به دنبال هیجان و سرگرمی بیشتر هستید سری به شهر بازی دریم ورلد بزنید و روز خود را کامل در اینجا صرف نمایید ، این شهربازی هیجان انگیز یکی از مکان های منحصر به فردی است که برای گذراندن اوقات شاد در کنار خانواده و دوستانتان گزینه مناسبی محسوب می شود.

 

بانکوک شناور

این بازار شناور یکی دیگر از جذاب ترین  بازارهای جهان است و بازدیدکنندگان آن می توانند تجربه قایق سواری و خرید از محلی ها را تجربه نمایند. این محل مجموعه ای گسترده و هیجان انگیز از دکه ها و فروشندگانی است که محصولات باغی و محلی را عرضه می کنند .

مشهور‌ترین بازار شناور، بازار damnoen saduak است که در محلی به نام  راچا بوری‌، نزدیک به بانکوک واقع است.

 

تماشای کیک ‌بوکسینگ (موی ‌تای)

در سرتاسر شهر بانکوک ورزشگاه های متعدد کیک بوکسینگ وجود دارند ؛ اما یکی از مشهورترین ورزشگاه ها که بزرگترین مبارزه ها در آن برگزار می شود ورزشگاه لومپینی یا راتچادامنوئن است بازدید از آن بسیار هیجان انگیز است . مبارزه های موی تای یکی از پر بیننده ترین برنامه های تلویزیونی تایلند نیز می باشد  .

شهر تاریخی آیوتایا  Ayutthaya City

شهر باستانی و تاریخی آیوتایا در سال ۱۳۵۰ بنا شد و در گذشته به عنوان پایتخت تایلند در نظر گرفته شده بود ، که در فاصله ی نود کیلومتری شمال شهر بانکوک قرار گرفته است و معماری آن ترکیبی از هنر معماری کامبوج و هنر دوره سوخوتای می باشد . در قرن ۱۷ این شهر یکی از زیباترین شهرهای جهان محسوب می شد و  از سال ۱۹۹۱ در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار گرفته است.

 

مزرعه تمساح Samutprakarn Crocodile Farm and Zoo

یکی دیگر از جاهای دیدنی بانکوک که طرفداران زیادی دارد، مزرعه تمساح ها می باشد. این مزرعه در فاصله ی سی کیلومتری از شهر بانکوک قرار دارد  . در این مزرعه قریب به بیست و هشت گونه ی مختلف از تمساح ها نگهداری می گردند .و در مجموع شصت هزار تمساح در این مزرعه زندگی می کنند و در کنار آن حیوانات نظیر فیل ها ، میمونها ، شیر و مار در این جا ساکن هستند .

/پایان رپورتاژ آگهی/

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

نظرات
پی ام 30 موزیک
[ads_footer]