از سراسر وب

همه ما آدم ها در برهه هایی از زندگی خسته و کلافه می شویم و تنها چیزی که می تواند حالمان را خوب کند سفر به یک جای دوردست و زیباست که آرامش از دست رفته مان را به ما بر گرداند. مناطق توریستی زیادی در دنیا وجود دارد که خیلی هم دیدنی هستند، اما خب اینکه منطقه ای که به آن سفر می کنیم فاصله زیادی نداشته باشد هم اهمیت زیادی دارد. تور باکو یکی از این گزینه های مناسب برای سفر است که به دلیل همجواری با کشور ما سفر به آن بسیار راحت است. از سویی دیگر جمهوری آذربایجان خواهر خوانده تبریز و از لحاظ فرهنگی به ایران نزدیک است.

باکو پایتخت جمهوری آذربایجان و بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر آن است. باکو مجموعه ای از آثار و جاذبه های دیدنی تاریخی و مدرن را در خود جای داده است که هر گردشگری آرزوی دارد از نزدیک این مکانهای دیدنی را مشاهده کند. شهری که کلکسیونی از برج های سر به فلک کشیده تا حمام های قدیمی که هنوز هم فعالیت دارند را در کنار هم دارد و می تواند هر گردشگری را به وجد بیاورد.

به دلیل نفت خیز بودن این شهر و ثروت زیادی که در اثر صادرات نفت ایجاد می شود روز به روز بر تعداد آسمان خراش ها و بناهای زیبای باکو افزوده می شود. حال آنکه درمیان این بناهای مدرن و آسمان خراش ها محله های باصفا و کافه های قدیمی در میان کوچه پس کوچه های شهر خودنمایی می کنند و اندکی آرمیدن در آن دل هر گردشگری را می برد.

بلوارها و خیابانها و مراکز خرید شلوغ و پر رفت و آمد ، پارک های سرسبز و محله های قدیمی که روزی قلب تپنده شهر بودند جلوه هایی از شهر باکو را به تصویر می کشند. سبک و سیاق زندگی در شهر باکو با سایر شهرهای آذربایجان تفاوت زیادی دارد. در بسیاری از بخش های کشور جمهوری آذربایجان هنوز هم زندگی ساده و بی آلایش روستایی جریان دارد. هر چند که در پایتخت پر جنب و جوش جاذبه های مدرن و جذاب زیادی به چشم می خورد که قبل از رفتن به مناطق روستایی و مشاهده مکانهای دنج و آرام می توانید از آنها لذت ببرید.

اگر به دنبال جاذبه های مدرن هستید و یا اینکه از عاشقان مراکز خرید آنچنانی و تماشای برجهای جدید چندین طبقه، باید بدانید که در سفر به باکو جاذبه های گردشگری فراوانی انتظارتان را می کشد.

میدان فواره

این میدان در محدوده ای دور از بخش تاریخی شهر قرار دارد و درست در نقطه تمرکز منطقه تجاری لوکس و مدرن شهر باکو واقع شده است. میدانی شلوغ و پر عبور که حوالی آن پر از مراکز خرید، فروشگاهها و رستورانهای شیک است و جلوه ای از باکوی توسعه یافته امروزی را به تصویر می کشد.

 

اگر اهل معاشرت با مردمی با فرهنگ و تاریخ غنی هستید اینجا بهترین مکان برای معاشرت با مردم و مشاهده تغییرات چشمگیر باکو در چند دهه اخیر است. خیابان های اطراف این میدان شب ها هم همچنان شلوغ و پر رفت و آمد است. در اطراف این میدان می توانید از بوتیک های شیک، رستورانها و فست فودهای زنجیره ای، فروشگاههای اکسسوری و مراکز خرید با فروشگاههای برند بازدید کنید.

موزه ای با کتابهای مینیاتوری در باکو

موزه کتابهای مینیاتوری تنها موزه از این سبک در کل دنیاست که که مجموعه شخصی “ظریفه سلاهوا ” می باشد. در این موزه مجموعه ای از کتابهای منتخب دوران شوروی، یک قرآن مربوط به سال 1672 و سه کتاب با ابعاد دو میلی متر در دو میلی متر وجود دارد که در رکوردهای گینس ثبت شده است.

بزرگ ترین KFC در دنیا

حتما از شنیدن این خبر هیجان زده شده اید که می توانید به بزرگترین شعبه KFC سر بزنید و طعم عالی غذای آن را بچشید. در سفر با قیمت تور باکو ارزان در گشت و گزارتان در شهر در همان نزدیکی ها به میدان 20 مه بروید. این شعبه چند طبقه از یک ساختمان را به خود اختصاص داده است.

در تور باکو به معبد آتشگاه سر بزنید

به گزارش سفر باتو ، معبد باستانی زرتشتی در شهر باکو جا خوش کرده است که به شعله های دائمی اش مشهور است و مکان مقدسی به شمار می رود. جالب است بدانید که این شعله ها طبیعی بوده و از جریانات گازی که در زیر زمین وجود داشته نشأت می گرفته است. هر چند که مدتهاست آن منبع گاز طبیعی به پایان رسیده است اما این روزها با آتش دیگری همچنان پابرجا مانده است. بنای باشکوه این معبد در عین سادگی بسیار دیدنی و زیباست. این معبد زرتشتی در قرن 18 ساخته شده است. تور هند آفر دار بخرید .

 

اگر با توصیف هایی که از باکو شنیده اید حسابی ترغیب شده اید که به این شهر مدرن و در عین حال تاریخی سفر کنید بهتر است تعطیلات نوروزی را برای همراه شدن با تور باکو انتخاب کنید. چرا که با برقراری جشن ها و فستیوال های مختلف نوروزی کاملا غافلگیر خواهید شد.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

نظرات
پی ام 30 موزیک
[ads_footer]