از سراسر وب

بروکسل، پایتخت کشور بلژیک به عنوان یکی از زیباترین شهرهای این کشور و به طور کلی قاره اروپا به حساب می آید، در این شهر زیبا می توانید بناهای بسیار قدیمی و ساختمان های مدرن را در کنار یکدیگر به تماشا بنشینید و یکی از بهترین و جذاب ترین تجربه های خود را در این سفر کسب کنید. واژه بروکسل از یک لغت هلندی به معنی خانه بر روی مرداب گرفته شده است. پیشینه این شهر هم به گذشته های خیلی دور باز می گردد، سنگ فرش های موجود در این شهر نشانی از جلال و شکوهی است که در گذشته هیچ شهری در قاره اروپا توانایی رقابت با آن را نداشته است. شاید به همین علت است که توانسته لقب پایتخت قاره اروپا رو را از آن خود کند. ولی مثل هر مقصد گردشگری دیگری لازم است تا اطلاعاتی مانند جاذبه های گردشگری، مرکز خریدها و همینطور رستوران و هتل های مناسب برای اقامت در این شهر را داشته باشید. به همین جهت ما قصد داریم مختصر اطلاعاتی در مورد این شهر زیبا در اختیار شما قرار بدهیم و به شما نیز پیشنهاد می کنیم چنانچه قصد سفر به شهری اروپایی را دارید، این شهر زیبا را از دست ندهید.

شهر بروکسل از نظر جمعیت چگونه است؟

شهر بروکسل در تور اروپا پایتخت کشور بلژیک به حساب می آید و مقر اصلی اکثر نهادهای اتحادیه اروپا به شمار می رود. از نظر زبان، بلژیک به مناطق شمالی هلندی زبان، گویش فلاندری و منطقه جنوبی فرانسوی زبان تقسیم بندی می شود. مساحت شهر بروکسل ۱۶۱ کیلومتر مربع تخمین زده شده است و جمعیت حال حاضر در آن بر طبق آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۷ انجام گرفت ۱,۱۷۵,۱۷۳ نفر اعلام شده است.

تاریخچه مختصری از شهر بروکسل در کشور بلژیک

به گزارش سفر باتو ، درسال ۹۷۷ بعد از میلاد مسیح، امپراتور آلمانی، اتوی دوم، قلمرو دوک نشین لوتارینگیا در مرزهای غربی امپراتوری را به چارلز، دوک لوتارینگیا، فرزند تبعیدی شاه لویی چهارم فرانسه، واگذار کرد. شهر بروکسل از آن هنگام مورد توجه قرار گرفت که اسقف سنت گری، کلیسای کوچکی را بر روی جزیره ای بنا کرد. یک قرن بعد از آن،  سنت ویندیسیانوس در آن جزیره ساکن شده بود. اگر چه گفته شده است که شهر بروکسل با ساخت یک قلعه کوچک به دست چارلز در سال ۹۷۹ درجزیره سنت گری، بنیان گذاشته شده است. دوک چارلز، زیارتگاه کوچکی را در کلیسای سنت گری بنا کرد تا از آثار مقدس سنت گودولا را حفاظت کند.در سال ۱۶۹۵ میلادی، شهر بروکسل مورد حمله شاه لویی چهاردهم فرانسه واقع شد. بمب باران به‌ وسیله  توپ باعث نابود شدن مرکز این شهر شد، چیزی بیشتر از 4 هزار خانه در میان آتش سوخت. در سال ۱۸۳۰ میلادی، انقلاب بلژیک، بعد از اجرای اپرای دانیل فرانکویس اسپیریت در تئاتر دامونای، به وقوع پیوست. در تاریخ ۲۱ ژولای سال ۱۸۳۱ میلادی، لئوپارد اول بلژیک، نخستین پادشاه بلژیک، تاج گذاری کرد و کار مرمت و بازسازی دیوارهای شهر و ساختمان ها را به عهده خود گرفت. بعد از تاریخ ۱۰ مه ۱۹۴۰ میلادی، شهر بروکسل به وسیله ارتش آلمان ها مورد بمب باران قرار گرفت و آسیب‌ های بسیار زیاد و جدی در سال های ۱۹۴۴تا ۱۹۴۵ به آن رسید. فاجعه استادیوم هیسل در تاریخ ۲۹ مه ۱۹۸۵  میلادی در شهر بروکسل رخ داد. منطقه پایتخت بروکسل در تاریخ ۱۸ ژوئیه  ۱۹۸۹  میلادی بنیان نهاده شد. شهر اروپایی بروکسل به خاطر ارزش گذاشتن به تاریخ و گذشته خود شهرت دارد. این موضوع سبب شده که بیشتر از ۱۰۰ موزه در این شهر فعالیت داشته باشد. با تور روسیه سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

شهر بروکسل از نظر آب و هوایی چگونه است؟

شهر بروکسل در کشور بلژیک با توجه به موقعیت جغرافیایی که داراست و همینطور یک شهر اروپایی به شمار می رود، ولی از شرایط آب و هوایی نسبتا معتدل و مرطوبی بهرمند است. فصل تابستان‌ فوق العاده گرم است، آنقدر که امکان دارد برای بعضی از افراد آزاردهنده باشد. ولی زمستان‌ ها برف خیلی کمی می ‌بارد و دمای هوا کمتر به زیر نقطه‌ انجماد خواهد رسید. میانگین بارندگی سالانه در شهر بروکسل ۸۲۰ میلیمتر تخمین زده شده است، به خطر همین موضوع تلاش کنید زمانی که قصد سفر به این شهر را کردید حتما لباس گرم به همراه خودتان ببرید. اگر بخواهیم مناسب ترین فصل در شهر بروکسل برای گشت و گذار در خیابان های این شهر را معرفی کنیم، فصل بهار و اوایل فصل پاییز می تواند بهترین گزینه برای سفر  باشد.

هزینه اقامت در شهر بروکسل

به این جهت که بروکسل پایتخت کشور بلژیک به شمار می رود، از نظر اقامت نیازی به هیچ گونه نگرانی نیست، چرا که این شهر مملو از هتل های ۲ تا ۵ ستاره است. هتل های تمیز و راحت که می توانید با توجه به خدماتی که در آنها به مسافران داده  می شود و امکاناتی که دارند، با نظر به بودجه خود یکی از آنها را انتخاب کرده و در آن اقامت کنید.

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

 

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

نظرات
پی ام 30 موزیک
[ads_footer]