از سراسر وب

سفر کردن به کشور ارمنستان جزو یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری خصوصا در میان مردم ایران به حساب می آید. این کشور به دلیل تاریخ 3 هزار ساله و همینطور مردم مهمان نوازی که دارد، توانسته به گزینه بسیار خوبی برای جذب گردشگران در سر تا سر دنیا مبدل شود.

آب و هوا در کشور ارمنستان چگونه است؟

از نظر شرایط آب و هوایی این کشور جزو کشورهای سرد دنیا قرار گرفته است. کشور ارمنستان در طول ماه های اردیبهشت تا مهر گرم ترین ماه های خود را سپری می کند، در طول دو ماه تیر و مرداد بعضی وقت ها دمای هوا حتی تا بالای 40 درجه سانتیگراد هم خواهد رسید. در مقابل این و در فصل زمستان و همینطور فصل پاییز، سردترین ماه های سال به حساب می آیند که به طور قطع برای مسافرت در این ماه ها حتما به لباس گرم نیازمند خواهید بود. چنانچه به قصد خرید و حراجی هایی که در کشور ارمنستان وجود دارد خواسته باشید به این کشور مسافرت کنید، لازم است که گفته شود، بهترین فصل برای این منظور فصل زمستان است، ولی برای تفریح فصل تابستان را به شما پیشنهاد می کنیم.

شهرهای دیدنی ارمنستان چه شهرهایی است؟

تور ارمنستان به عنوان کشوری تاریخی شناخته می شود که در تقاطع اروپا و آسیا واقع شده است. شهرت این کشور به علت تاریخ غنی و 3500 ساله و همینطور چشم اندازها و مناظر کوهستانی بسیار زیبای آن است. در طول هر سال تعداد بسیار زیادی توریست و گردشگر برای دیدن این سرزمین زیبا، آشنایی با سنت ها و رسوم کهن، تاریخ رنگارنگ ارمنستان و همچنین لذت بردن از مناظر زیبای ارمنستان به این مکان مسافرت می کنند. مردم بومی و محلی ارمنستان بسیار خونگرم و مهربان هستند و از گردشگران سرزمین مادری خود استقبال در خور توجهی می کنند.

شهر ایروان پایتخت کشور ارمنستان

به گزارش سفر باتو ، ایروان به عنوان پایتخت کشور ارمنستان شناخته می شود. این شهر، شهری دنج و آرام است که به معماری زیبای ساختمان های خود معروف شده است. شهر ایروان دارای قدمتی بسیار کهن است، بر طبق کتیبه های به دست آمده و نوشته شده به خط میخی از اوراتیان کینگ آرگیشتی، شهر ایروان در سال 782 پیش از میلاد بنا شده است که نشان دهنده این مطلب است که ایروان از روم نیز قدیمی تر است. به گردشگرانی که برای نخستین بار به این شهر مسافرت می کنند پیشنهاد می دهیم که حتما از مرکز شهر بازدید کرده و از معماری زیبا، کافه های دنج، رستوران ها و همینطور پارک های زیبای ایروان استفاده کنید. مرکز پایتخت یعنی میدان جمهوری به دست الکساندر تامانیان، معمار معروف ارمنی در سال 1924 بنا شده است. در اطراف میدان جمهوری، موزه تاریخ ارمنستان و خانه دولت دیده می شود. با عبور کردن از خیایان میدان جمهوری به خیابان شمالی خواهید رسید که مدرن ترین و لوکس ترین قسمت پایتخت به شمار می رود و بوتیک ها و مغازه ها، ساختمان ها و همینطور هتل های لوکس در آن واقع شده است. این خیابن به یکی از جاذبه های دیدنی شهر ایروان یعنی تئاتر باله و اپرا خواهد رسید. این منطقه جایگاه خاصی در زندگی فرهنگی مردم ارمنستان داشته است و رپراتور اپرای ملی، باله و موزیک سمفونی های گوناگونی در این مکان به اجرا درمی آیند.

شهر اچمیادزین در کشور ارمنستان

شهر اچمیادزین در 20 کیلومتری ایروان واقع شده است که با خودرو 30 دقیقه تا ایروان فاصله دارد. گردشگری از کشور ارمنستان بدون دیدن از شهر اچمیادزین تکمیل نخواهد شد. کشور ارمنستان ، نخستین کشوری است که در سال 301 بعد از میلاد مسیح، دین مسیحیت را به عنوان دین رسمی کشور خود اعلام کرده است و کلیسای اچمیادزین هم به علت نکوداشت این اتفاق بنا شده است. این کلیسا در کنار ساختمان مذهبی دیگری به نام پاگان، قرار گرفته است. شهر اچمیادزین به عنوان مرکز مذهبی کشور ارمنستان شناخته شده است.

شهر جرموک در کشور ارمنستان

شهر جرموک به علت وجود داشتن آب معدنی شفا بخش و همینطور هوای معتدل خود، یکی از محبوب ترین شهرهای دارای آب گرم در این کشور شناخته می شود. در این شهر بیشتر از 40 چشمه آب گرم قرار دارد. در گالری آب در شهر جرموک می توانید به صورت رایگان از این چشمه های آب گرم و شفابخش دیدن کنید. در ضمن فراموش نکنید که سری هم به محبوب ترین جاذبه های این مکان، یعنی آبشار جرموک بزنید که به عنوان دومین آبشار بلند کشور ارمنستان محسوب می شود. بلندی آبشار جرموک به 70 متر می رسد.

شهر سوان در کشور ارمنستان

شهر سوان به علت وجود داشتن دریاچه سوان، یکی از جذاب ترین شهرهای کشور ارمنستان شناخته می شود. گردشگران بسیاری خصوصا در فصل تابستان به این شهر سفر می کنند. دریاچه سوان که در ارتفاع 1900 متری واقع شده است یکی از مرتفع ترین دریاچه های دنیا هم محسوب می شود. این دریاچه به علت زیبایی خود به مروارید طبیعت ارمنستان معروف شده است.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

 

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

نظرات
پی ام 30 موزیک
[ads_footer]