از سراسر وب

جشن نوروز هر سال در بسیاری از کشورهای همسایه ایران برگزار می شود. مرزهای فرهنگی ما بسیار فراتر از مرزهای جغرافیایی هستند و آیین های باستانی ایرانی، در بخش های مختلف جهان گسترده شده اند. بعضی از کشورها مثل آذربایجان نوروز را در عمق فرهنگ خود دارند و بعضی دیگر مثل امارات، به دلیل حضور گسترده ایرانی ها جشن های نوروزی را برگزار می کنند. تور دبی نوروز 99 یکی از پر طرفدارترین تورهایی است که آژانس های مسافرتی مثل سلام پرواز اجرا می کنند. اگر قصد دارید در این سفر شرکت کنید، علاوه بر انتخاب هتل و پرواز، لازم است تفریحات و جاذبه های مورد علاقه خود را نیز انتخاب کنید و از فستیوال ها مطلع باشید. در این مقاله بهترین جشن های نوروزی دبی را به شما معرفی خواهیم کرد.

فستیوال های نوروزی دبی

سال نوی ما ایرانی ها با آغاز بهار شروع می شود. آغاز بهار و حیات دوباره طبیعت برای همه جذاب و هیجان انگیز است و به همین دلیل، جشن های بهارانه بسیاری از کشورها با نوروز ما هم زمان می شود. در دبی نیز وضعیت به همین منوال است. در سال های گذشته تجمع بسیار بزرگی از ایرانی ها را در دبی شاهد بودیم. هر سال تعداد زیادی گردشگر به این شهر سفر می کردند و البته بسیاری از ایرانی ها در دبی به زندگی و کار و تجارت می پرداختند. به همین دلیل، جشن های نوروزی با شکوه بسیاری بر پا می شد و کنسرت های خوانندگان مشهور هر شب در بزرگترین و بهترین سالن ها بر پا بود. مردم راهی تور دبی می شدند تا بتوانند در این جشن ها شرکت کنند و بسیاری از آژانس های مسافرتی، علاوه بر پرواز و هتل، بلیتت کنسرت ها را نیز در اختیار مسافران خود می گذاشتند.

به تدریج دبی شرایط خود را تغییر داد. قوانین سرمایه گذاری، خرید ملک و اقامت تغییر کردند و هزینه ها افزایش یافتند. دبی به یک شهر لوکس تبدیل شد و هزینه های زندگی و تفریح در آن به شد بالا رفت. از این گذشته، نوسان های بازار، ارزش درهم امارات را بالا برد و ریال ایران سقوط کرد. این شرایط باعث شد که سفر به دبی یک سفر گران و لاکچری محسوب شود که هر کسی از عهده هزینه های آن بر نمی آمد. با این حال، هنوز هم تعداد زیادی از تجار ایرانی در این شهر فعال هستند و بسیاری از ایرانی ها هر سال به بازدید دبی می روند. تعداد کنسرت ها از قبل کمتر شده اما هنوز هم برنامه های نوروزی در بهترین سالن های دبی اجرا می شود.

علاوه بر جشن های عمومی و بزرگ، هتل هایی که مسافران ایرانی زیادی داشته باشند نیز برنامه های خصوصی برگزار می کنند و از هنرمندان مشهور برای اجرای این برنامه ها دعوت خواهند کرد. در بعضی جاها مثل هتل آتلانتیس دبی حتی آتش بازی های بسیار زیبایی به مناسبت نوروز برگزار می شود که حتی اگر ساکن هتل نباشید، می توانید از تماشای آن لذت ببرید.

جشن های دبی در نوروز 99

علاوه بر کنسرت ها که حتما تبلیغات شان را از رسانه های مختلف مشاهده کرده اید، جشن ها و برنامه های هیجان انگیز دیگری نیز در دبی برگزار می شود که می توانید به تمشای آن ها بروید. این جشنواره ارتباط مستقیمی با نوروز ندارند اما با سفر عیدانه شما هم زمان هستند و بنابراین بهتر است از فرصت استفاده کنید. فهرست زیر تنها بخشی از برنامه های جذاب این ایام هستند.

نمایش موزیکال راپونزل

داستان راپونزل، زیبای بلند گیسو را شنیده اید!؟ حالا این افسانه آلمانی به شکل یک نمایش با شکوه در دبی روی صحنه می رود. نمایشی با بازیگران متعدد، دکور عظیم، موسیقی عالی و بسیاری ویژگی های دیگر که می تواند برای خانواده ها و به ویژه بچه ها بسیار جذاب باشد. این نمایش در سراسر جهان اجرا شده است و حالا در دبی میزبان علاقه مندان خواهد بود. راپونزل سرشار از طعنه های طنزآمیز و شوخی های خنده دار است و به صورت تعاملی با تماشاگران اجرا می شود.

دکترهای موسیقی دان!

یک اجرای به شدت وسوسه انگیز برای رفداران موسیقی کلاسیک. ارکستری صد نفره که در سالن اپرای دبی اجرا دارند و بهترین قطعات موسیقی کلاسیک جهان را اجرا می کنند. تفاوت این کنسرت با اجراهای دیگر این است که تمامی صد نوازنده دکترای فیزیک دارند! این برنامه به صورت تک اجرایی روی صحنه می رود و اگر می خواهید بلیت آن را گیر بیاورید باید از همین حالا اقدام کنید.

خوشمزه ترین جشنواره جهان!

سفری که در آن جایی برای غذاهای خوشمزه نباشد، به چه درد می خورد!؟ مسافران نوروزی دبی خیال شان راحت باشد که جشنواره غذاهای خیابانی تا پنج فروردین در پارک گرین پلنت بر پا است. جایی پر از دکه ها و کامیونت های غذا و بستنی و اسنک و … که همه در یک محیط خانوادگی به دنبال پیدا کردن خوراکی های مورد علاقه خود می روند.

 

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

نظرات
پی ام 30 موزیک
[ads_footer]