از سراسر وب

یکی از یرکاربردترین وسایل نقلیه عمومی که افراد زیادی با استفاده از خدماتی که توسط آنها ارائه می‎شود موفق به انجام انواع مختلفی از سفرهای هوایی می‎شوند هواپیماها هستند. همه میلیون‎ها مسافر با تهیه بلیط هواپیما و بلیط خارجی برای منتقل شدن به مقاصد مورد نظرشان از این غول‎های فلزی بهره می‎برند.

وجود ایمنی بالا در این وسیله نقلیه سبب شده تا استقبال بی‎نظیری از آن در سطح جهان صورت پذیرد و افراد زیادی با استفاده از بلیط ارزان هواپیما از خدماتی که توسط این وسیله ارائه می‎شود بهره‎مند شوند.

این موضوع درست است که هواپیماها از امن‎ترین وسایل نقلیه در جهان می‎باشند اما این موضوع به شکل 100 درصدی نمی‎باشد و گاها هواپیماها در طول پرواز دچار سوانح می‎شوند که با بروز آنها صدماتی جدی به هواپیما و مسافرانی که با تهیه بلیط هواپیما و بلیط خارجی قصد انجام سفر هوایی را داشتند وارد خواهد شد.

از زمان آغازبه فعالیت این نوع وسیله نقلیه اتفاقات مختلفی در این زمینه روی داده است که در ذهن افراد زیادی نقش بسته است.

سقوط‎هایی که این وسایل نقلیه دچار آن شده‎اند و یا فرودهای موفقی که در زمان‎های اضطراری رخ داده است، فرود برروی رودخانه و یا سطح دریا و دیگر مواردی که در رابطه با هواپیماها بوجود آمده است از آن دسته از حوادث می‎باشند که در ذهن‎ها باقی خواهند ماند.

موضوع دیگری که در رابطه با هواپیماها وجود دارد و ممکن است ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کرده باشد هواپیماهای گمشده می‎باشند.

هواپیماهایی که با داشتن چندین مسافر که با استفاده از بلیط هواپیما و یا با تهیه بلیط ارزان هواپیما در آنها حضور پیدا کرده بودند اما بعد از برخاستن از زمین دیگر هیچ اثری از آنها وجود نداشت و به یک‎باره محو شدند.

در ادامه به ارائه برخی از عجیب‎ترین حوادثی در رابطه با این وسیله نقلیه خواهیم پرداخت که در طول آنها هواپیماها مفقود شده‎اند و دیگر تا به امروز هیچ گونه اثری از آنها پیدا نشده است.

تمامی این هواپیماها با تمامی مسافرانی که با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط خارجی در آنها حضور داشتند به شکل نامعلومی دچار سانحه شده‎اند.

آملیا ارهارت

در سال 1928 یک پرواز تک نفره برروی عرض اقیانوس آرام توسط یک خانم شکل گرفت. آملیا ارهارت اولین زنی بود که دست به انجام چنین کاری زده بود و با استفاده از یک هواپیما تک سرنشینه قصد پیمودن عرض اقیانوس هند را داشته است.

وی را می‎توان به عنوان یکی از پیشتازان در این عرصه دانست. اما ماجراجویی این خانم دارای پایانی تلخ و نامعلوم بوده است که در سال 1937 بوقوع پیوست.

آملیا ارهارت با استفاده از یک لاکهید مدل 10 الکترا در حال انجام سفری به دور دنیا بود که در پروازی برروی اقیانوس آرام و در نزدیکی منطقه‎ای با نام هاولند ناپدید می‎شود و اثری از وی برروی رادار دیده نشد.

افراد زیادی برروی سانحه‎ای که برای این خانم رخ داده است تحقیقاتی انجام دادند و نظریه‎هایی چون سقوط در اقیانوس و یا رفتن به یک جزیره خالی از سکنه را در مورد این اتفاق ارائه کرده‎اند اما تا به امروز هیچ کدام از آنها به شکلی قطعی تائید نشده است و سقوط این فرد همچنان در هاله‎ای از ابهام قرار دارد.

پرواز تایگر 739

در زمانی که جنگ ویتنام تازه آغاز شده بود در میانه ماه مارچ 1962 پروازی از ایالات متحده به مقصد فلسطین در حال انجام شدن بود. افراد زیادی با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما در این هواپیما حضور داشتند.

این پرواز که با نام تایگر 739 صورت گرفته بود در امتداد دریای ماریانا در اقیانوس آرام ناپدید می‎شود. برای پیدا کردن این هواپیما که افراد زیادی با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط خارجی در آن حضور داشتند تلاش‎های بسیاری شده بود.

در پی ارتباطاتی که بعد از گذشت یک ساعت از ناپدید شدن این هواپیما برقرار شده بود یک کشتی حمل مواد سوختی چنین اظهار داشته بود که شاهد انفجاری در آسمان بوده است که بعدها آن را به این هواپیما نسبت داده شد.

این اظهارات در زمانی ارائه شد که هیچ گونه خبری از مرکز کنترل ترافیک در مورد این سانحه هوایی منتشر نشده بود. هیچ گونه اطلاعاتی در رابطه با زمان روی داد این سانحه و مکان آن و نحوه بروز آن در دسترس نبوده است. برای پیدا کردن لاشه این هواپیما مفقود شده بیش از 1300 نفر، 48 هواپیما و 8 کشتی مشغول به جستجو شدند اما با تمامی این اقدامات هیچ گونه شواهدی در رابطه با سقوط این هواپیما و مسافرانی که با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما در آن حضور داشتند یافت نشد.

بعد از این که جستجوها به اتمام رسید پاسخ‎های زیادی در رابطه با علت سقوط این هواپیما و یا علت مفقود شدن آن ارائه شد اما هیچ پاسخی در رابطه با اینکه این هواپیما در طول پرواز چه اتفاقاتی را پشت سر گذاشته و بقایای آن کجا هستند ارائه نشده است.

 

 

استندک

این پرواز آخرین پروازی بود که از بوئنوس آیرس به مقصد سانتیاگو انجام می‎شده است و افراد زیادی با استفاده از بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما در آن حضور داشتند. این پرواز در تاریخ 2 اوت 1947 انجام شد که سرانجامی نامعلوم دارد. در این تاریخ این هواپیما بعد از مدتی که باند فرودگاه بوئنوس آیرس بلند می‎شود ناپدید خواهد شد.

محققان و افرادی که در حال فعالیت در برج مراقبت بودند همگی شوکه شده زیرا در آخرین ارتباطی که با یک اپراتور نیوری هوایی شیلی برقرار کرده بودند پیام رمزی شکل با مضمون stendec دریافت شده بود. افراد بسیاری بر این باور بودند که این کلمه ارسال شده دارای اشتباه تایپی می‎باشد.

 

مسافران زیادی در این هواپیما با استفاده از بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما حضور پیدا کرده بودند. با گذشت 50 سال از وقوع این سانحه هوایی در دهه 90 میلادی لاشه این هواپیما در کوه آندس پیدا شد و با کمی جستجو اجساد مسافرانی که با استفاده از بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما در این پرواز حضور داشتند بدلیل سرمای هوا و یخچال‎های موجود در آن کوه به شکلی سالم پیدا شد.

در رابطه با سقوط و مفقود شدن این هواپیما در اوایل روی داد این سانحه شایعات بسیاری در رابطه با بوجود موجودات بیگانه بوجود آمده بود که با پیدا شدن بقایای این هواپیما و مسافران آن این موضوع به کلی رد شد. با توجه به تحقیقاتی که در رابطه با سقوط این وسیله نقلیه غول پیکر انجام شد علت سقوط آن وجود شرایط بد آب و هوایی گزارش شد.

 

در رابطه با مفقود شدن این هواپیمای مسافربری که  به شرکت هواپیمایی بریتش سویت امریکن تعلق داشته داشته است و از بوئنوس آیرس به سمت سانتیاگو در حال پرواز بوده شایعات دیگری نیز وجود داشت که برخی از آنها حکایت از هواپیماربایی داشتند.

این موضوع تا مدت‎ها پس از مفقود شدن این هواپیما در ذهن افراد وجود داشت و داستانهای مختلفی را در رابطه با آن نقل می‎کردند. همانطور که گفته شد پس از گذشت 5 دهه از مفقود شدن این هواپیما با پیدا کردن بقایای آن پرده از رازی که به مدت 50 سال یربه مهر بود پرداشته شد و افرادی که این حادثه را به خاطر داشتند از علت اصلی ناپدید شدن آن اطلاع پیدا کردند.

تنها موضوعی که در رابطه با این هواپیما همچنان نامعلوم و مبهم بوده است حتی در ویکی پدیا ذکر شده، پیامی است که توسط  یک اپراتور نیروی هوایی شیلی به مرکز برج مراقبت ارسال شده است می‎باشد.

همانطور که در ابتدا گفته شد هواپیماها یکی از امن‎ترین وسایل نقلیه در جهان می‎باشند که افراد زیادی از آنها استفاده می‎کنند و در کمترین زمان ممکن به مقاصد مورد نظرشان منتقل خواهند شد.

اما گاها این وسایل غول پیکر دچار سوانحی می‎شوند که شبهات زیادی را برخواهد انگیخت و ذهن افراد زیادی را به خود مشغول خواهد کرد. با تمامی این تفاسیر هواپیماها امروزه یکی از پرکاربردترین وسایل نقلیه در جهان می‎باشند که به بشر خدمات قابل توجهی را ارائه می‎کنند.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

نظرات
پی ام 30 موزیک
[ads_footer]