از سراسر وب

قوانین عجیب در فرودگاه ترکیه برای ایرانی ها

اگر قصد دارید تا به زودی با استفاده از خدمات تور ترکیه lahzeakhar به این کشور تاریخی سفر کنید، لازم است تا پیش از سفر، اطلاع دقیقی از قوانین فرودگاه های این کشور داشته باشید تا در هنگام سفر خود دچار مشکل نشده و سفر لذت بخشی را تجربه کنید. کشور ترکیه همانند هر کشور دیگری قوانین خاصی برای ورود و خروج مسافرین دارد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با این قوانین آشنا کنیم تا در زمانی که به این کشور رسیدید اطلاعات کاملی از این قوانین داشته باشید و با مشکل خاصی حین ورود و یا خرج رو به رو نشوید از این رو دعوت می کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

 

 

قوانین عجیب فرودگاه ترکیه به هنگام ورود مسافران

زمانی که یک مسافر وارد خاک کشور ترکیه می شود قوانین خاصی در رابطه با او وجود دارد که فرد باید از این قوانین مطلع باشد تا دچار مشکل نشده و بتواند به راحتی وارد خاک کشور ترکیه شود.

قوانین برای لوازم همراه مسافر

شما می توانید موارد زیر را وارد خاک کشور ترکیه کنید.

تنباکو

تنها افراد بالای 18 سال به بالا می توانند مواد مخدر را به همراه داشته باشند. مواد مخدر مجاز برای ورود به خاک کشور ترکیه عبارتند از:

600 نخ سیگار

50 نخ سیگار برگ

100 نخ سیگار یلو

250 گرم تنباکو با 200 کاغذ سیگار

250 گرم تنباکو برای سیگار پیپ

 چای و قهوه

شما می توانید از چای و قهوه تنها به اندازه 1 کیلوگرم به همراه خود به کشور ترکیه آورید و انتقال بیش از اندازه چای و قهوه به خاک ترکیه جرم محسوب می شود.

شکلات و آبنبات

اگر قصد دارید تا به همراه خود شکلات و آبنبات وارد خاک کشور ترکیه کنید لازم است تا این نکته را بدانید که تنها می توانید 1 کیلوگرم شکلات و آبنبات به همراه خود داشته باشید.

عطر و ادکلن

حداکثر میزان عطر و ادکلن که اجازه دارید تا به همراه خود به کشور ترکیه آورید 600 میلی لیتر است.

انواع هدیه

اگر قصد دارید تا هدیه و کادویی را وارد خاک کشور ترکیه کنید نباید حداکثر مقدار آن بیشتر از 430 یورو باشد. این قانون  برای مسافران زیر 15 سال مقدار ماکسیمم 150 یورویی دارد.

لوازم شخصی

شما تنها می توانید لوازم شخصی مانند لپ تاپ، موبایل، دوربین و … را به همراه خود وارد خاک کشور ترکیه کنید.

 

دارو

به غیر از داروهای کدئین دار، شما می توانید به اندازه مصرف شخصی، دارو وارد خاک کشور ترکیه کنید.

نوشیدنی الکلی

برای افرادی که 18 سال به بالا سن داشته باشند این امکان فراهم شده تا حداکثر بتوانند 1 لیتر نوشیدنی الکلی وارد خاک کشور ترکیه کنند.

حیوانات خانگی

هر مسافر تنها می تواند ۲ حیوان خانگی به همراه خود داشته باشد. برای ورود حیوانات خانگی به کشور ترکیه باید مدارک زیر وجود داشته باشد:

گواهی واکسیناسیون

گواهی رسمی دامپزشکی

کارت شناسایی یا پاسپورت حیوان خانگی

قوانین عجیب فرودگاه ترکیه به هنگام خروج مسافران

برای آن که مسافرین بتوانند به راحتی از خاک کشور ترکیه خارج شده و به کشورهای دیگر سفر کنند باید به قوانین زیر عمل کرده و این قوانین را رعایت کنند تا به آن ها امکان خروج از کشور داده شود.

تنباکو

یک مسافر که قصد خروج از کشور ترکیه را دارد تنها می تواند 2 کیلوگرم یا 3 کارتن از محصولات تنباکوی محلی را به همراه خود از کشور خارج کند.

هدیه

اگر قصد دارید تا برای دوستان و آشنایان خود هدیه برید، باید حداکثر ارزش هدیه شما 5,000 لیر ترکیه باشد.

موارد ممنوع برای خروج از کشور

خروج محصولات مختلفی نظر لوازم عتیقه، فرآورده های آردی، چای، کاکائو، قهوه و ادویه از خاک کشور ترکیه به خارج از کشور ممنوع بوده و قوانین سختی در رابطه با آن وجود دارد.

نوشیدنی الکلی

شما تنها می توانید به اندازه 5 کیلوگرم نوشیدنی الکلی یا 12 بطری راکی با ارزشی در مجموع 100 لیر ترکیه از کشور ترکیه خارج کنید. خارج کردن مقادیر بیشتر نوشیدنی الکلی ممنوع بوده و جریمه سختی در انتظار شما خواهد بود.

قوانین ارزی در فرودگاه ترکیه برای ایرانی ها

برای ورود و خروج ارز در فرودگاه های کشور ترکیه نیز قوانین خاصی وجود دارد که در این بخش به بررسی این قوانین خواهیم پرداخت.

قوانین ورود ارز به کشور ترکیه

زمانی که قصد ورود به کشور ترکیه را دارید، شما می توانید بدون محدودیت لیر و یا هر گونه ارز خارجی مانند دلار و یورو را به همراه داشته و وارد کشور ترکیه کنید. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که در هنگام ورود میزان ارز خارجی همراه شما به همراه رقم دقیق آن در پاسپورت ثبت شود.

قوانین خروج ارز از کشور ترکیه

برای خروج لیر یا هر گونه ارز خارجی از ترکیه تنها باید 5,000 دلار  یا ارز برابر آن را به همراه خود داشته باشید و مقادیر بیش از این را نمی توانید به صورت معمول از کشور خارج کنید. برای خارج کردن بیش از 5000 دلار ارز از کشور ترکیه باید آن را در هنگام خروج ثبت کنید.

برای ساکنان کشور ترکیه این مبلغ را باید از بانک های این کشور دریافت کنید و مقدار آن در پاسپورت شما درج خواهد شد. برای ساکنان کشورهای غیر از ترکیه نیز باید مبلغ ورودی که در پاسپورت شما ثبت شده، ارزش برابری با مبلغ خروجی داشته باشد. برای شهروندان ترکی این امکان فراهم شده تا حداکثر 10,000 دلار را  بتوانند به راحتی از کشور خارج کنند و برای مبالغ بیشتر باید در پاسپورت آن ها ثبت مبلغ خارج شده صورت پذیرد.

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

نظرات
پی ام 30 موزیک
[ads_footer]