از سراسر وب

از ابتدای هزاره جدید، هیچ ژانری مانند داستان های ابرقهرمانی بر فرهنگ عامه مردم غالب نبوده است. از کتاب های طنز گرفته تا بازی های ویدئویی، نمایش های تلویزیونی و جاذبه های پارک های موضوعی، ابرقهرمان ها همه جا بوده اند . به ویژه، آنها از فیلم های کوچک مستقل گرفته تا تیتان های متخاصم دنیای سینمایی مارول و جهان گسترده DC، به علاوه هر آنچه که مردان ایکس در زمانی که زیر نظر فاکس بودند حضور داشته اند. هر فیلمی یک واقعه خاص بود و هر رویدادی با شدت بیشتری از گذشته از سوی علاقه مندان پیش بینی می شد.

در حال حاضر ما در زمانی زندگی می کنیم که محبوبیت فیلم های ابرقهرمانی به بالاتترین حد خود رسیده است. مارول و دی سی همچنان پروژه های جدیدی را برای دنیای سینمایی خود اضافه می کنند و حتی سایر شرکت ها چه در تطبیق دارایی موجود و چه در تولید نسخه اصلی به این ژانر کمک می کنند. با تعداد زیادی تولیدی، هم زنده و هم انیمیشن، برای تعیین اینکه کدام یک بهتر از دیگری است کار آسانی نخواهیم داشت.

در ادامه این مطلب نگاهی به برترین فیلم های این ژانر محبوب انداخته ایم که تعدادی از آن جزو بهترین فیلم های جهان بوده و نامزد و برنده جایزه اسکار نیز شده اند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

1. فیلم شوالیه تاریکی

کریستوفر نولان در سال 2005 با بتمن آغاز می کند، بتمن را دوباره در صفحه نمایش زنده کرد، اما دنباله این فیلم، شوالیه تاریکی بود که در سال 2008 باعث طوفان جهانی شد. تا به امروز، این مجموعه به عنوان نمونه ای برجسته از یک دنباله که نسبت به نسخه قبل خود بهتر بوده شناخته می شود. این فیلم بتمن در هنگام جنگ با جوکر با بازی هیت لجر را به تصویر می کشد، که عملکرد او تماشاگران را در همه جا متحیر کرد و یک اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل را پس از مرگ برای او به ارمغان آورد. علاوه بر درگیری میان شوالیه تاریکی و دلقک جنایتکار، فیلم همچنین بیننده ها را تحت تأثیر قرار دادن هاروی دنت از فضل خود قرار داد و از کارمند دولت به انتقام جویی دو چهره تبدیل شد. شوالیه تاریکی با ترکیب عناصر سنتی ابرقهرمانی با یک داستان جذاب جنایی، نه تنها بهترین فیلم ابرقهرمانی، بلکه یکی از بزرگترین نمایش های چند دهه اخیر است.

2. فیلم انتقام جویان: آخر بازی

می توان ادعا کرد که استودیوی مارول کاملاً خود را برای شکست در ساخت انتقام جویان: پایان بازی جو و آنتونی روسو آماده می کرد. یازده سال، سه فاز و 21 فیلم، همه و همه منجر به این فیلم می شد. پروژه ای که 5 سال به طول انجامیده بود و حالا موفقیت آن  غیرممکن به نظر می رسید. اما پس از اکران شرایط تغییر کرد و نتایج نشان از موفقیت بزرگ این فیلم داشت. این نه تنها یک ادای احترام با شکوه به همه قهرمانان افسانه ای است که به ساخت دنیای سینمایی مارول کمک کردند، بلکه یک ماجراجویی بی نهایت سرگرم کننده و هیجان انگیز است که هرگز در مدت زمان سه ساعتی خود لحظه ای کسل کننده نیست. خنده دار است، احساسی است، هیجان انگیز است و هر آنچه لازم است  را دارد. می توان ادعا کرد که این یک کار سینمایی است که مارول هرگز قادر به ساخت چیزی برتر از آن نخواهد بود. اما با دیدن آنچه تاکنون انجام شده است، نمی توان درباره این جمله مطمئن بود.

سایت مناسب برای دانلود بهترین فیلم های جهان

سایت فیلم دیدی به عنوان یکی از بهترین ها در زمینه دانلود فیلم و سریال با ارائه فیلم های روز دنیا، امکان تماشا و دانلود تماشای بهترین فیلم های جهان را در اختیار کاربران خود قرار داده است. همچنین این سایت در زمینه آرشیو فیلم و سریال های خارجی بسیار خوب عمل کرده و برترین فیلم های تاریخ جهان را نیز می توانید در آن بیابید.

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

نظرات
پی ام 30 موزیک
[ads_footer]