از سراسر وب

هر فرد در طول زنگی اش یک روز از سال برایش از هر روزی مهم تر و شادی بخش تر و با ارزش تر است. آن روز، روزی است که او به اذن خدا پا به این جهان بزرگ و زیبا گذاشته و متولد میشود. این روز روز تولد اوست که مبارک و پر از شادی و شور و شوق است.

تولد

در هر سال به مناسبت تولد هر فرد یک روزبرای او مبارک و خورسند است برای همین در این روز جشن و مراسماتی تدارک دیده میشود.این جشم و پایکوبی بسته به سن و دوران و وضعیت خانواده دارای درجات مختلفی است. معمولا این جشن را برای سنین کم بدلیل نفهمیدم کودک از این روز و لذت نبردن از جشن برگزار نمیشود و مراسم خاصی گرفته نمیشود. در این جشن بسته به عوامل مختلفی ممکن است دوستان و همکلاسی ها و اقوام دور یا حتی همسایه ها دعوت بشوند و یا شایدم فقط اقوام نزدیک یا فقط خانواده در آن شرکت کنند.

تولد از قدیم

جشن تولد از گذشته خیلی دور برگرفته است و ریشه در فرهنگ ایرانیان دارد. شاید برای شما جالب باشد که ایرانیان(پارسیان) جز اولین اقوامی بودند که این روز را مبارک و در این روز شادمانی و پایکوبی میکردند. جشن تولد آداب و رسوم خوبی داشته که امروزه مقداری از این آداب رعایت و مقداری از این آداب رعایت و مقداری تغییر یا به فراموشی سپرده شده است. در گذشته جشن تولد سنتی بوده که ایرانیان و با پیشینه و روز شکرگزاری است. رسومی از جمله قربانی کردن و پوشیدن لباس های نو و همچنین غذ ا دادن به دیگران رسومی است که در گذشته در این روز وجود داشته و اکنون هم نشانه هایی از آن باقیست.

برخی از رسوم تولد

همانطور که گفتیم در گذشته رسومی در تولد بوده که بعضی از آن ها تا حدودی باقی مانده است. رسم و کیک و شیرینی یکی از رسوم شیرین و خوشمزه قدیم است که اکنون هم ادامه دارد. در این رسم کیکی برای روز تولد تهیه کرده و به تعداد سن افراد بر روی آن شمع گذاشته میشد و فرد با فوت کردن شمع های روشن گذشته را کنار می گذاشت و با پذیرایی شیرینی و تقسیم آن با دیگران این روز را برای آنها به یادماندنی می کند.  یکی دیگر از رسوم تولد رسم آواز و موسیقی است. با ما همراه باشید.

موسیقی در تولد

همواره مراسم مهم و مبارک با موسیقی و آواز و شور و شوق همراه است. مگر می شود جشن و پایکوبی باشد و موسیقی همراه آن نباشید؟

“تولد تولد تولدت مبارک، مبارک مبارک” از اون شعر یا بهتر بگم آهنگ هایی است که در جشن تولد با دست و جیغ دیگران برای فردی که تولدش است میخوانند و جشن تولد او را شیرین و مبارک میکنند. اما شاید برای شما جالب باشد اگر بگویم که این که آهنگ ایرانی با صدای استاد “انوشیروان روحانی” و شعر “نوذرپرنگ” که در حدود سال 1350 با همکاری گروهی از کارکنان شرکت “فاکوپا” سروده شد. البته لازم به ذکر است که نخستین آهنگ و موسیقی برای جشن تولد در 100 سال گذشته و توسط دو آهنگ ساز آمریکایی ساخته شد و این رسم در کشور های دیگر هم رواج پیدا کرد.

دانلود آهنگ بی کلام برای تولد

هر جشنی نیاز به یک موسیقی و آواز و آهنگ دارد و مگر می شود جشن و مراسمی شاد باشد ولی آهنگ و آواز و سر و صدا نداشته باشد. جشن تولد هم از این قاعده مستثنا نیست. از آهنگ های قشنگ و بی نطیر تولد آهنگ “تولدت مبارک” از اندی است که حتما خیلی از شما با آن خاطراتی دارید. اگر به دنبال دانلود آهنگ بی کلام تولد خود یا دوستانتان هستید و سایت های زیادی همرفتید اما آهنگ مورد نطرتان را پیدا نکردید، ناامید نشوید. شما می توانید با ورود به سایت بیپ موزیک در زمینه آهنگ های تولد مجموعه های بزرگی رو دریافت و لذت ببرید. این سایت در زمینه آهنگ و موسیقی فعالیت کرده و یک منبع خوب برای پیدا کردن هر نوع آهنگ (بی کلام و کلام دار) است.

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

نظرات
پی ام 30 موزیک
[ads_footer]