از سراسر وب

رقص و آواز

ایران کشوری با جشن‌های گوناگون و شادی‌بخش. هر عید و مناسبتی که باشد در ایران بدون شک رقص و پای‌کوبی به راه است. یکی از فاکتورهای مهم در جشن‌های ایرانیان ساز و آوازهاست که همه را به شور و هیجان وادار می‌کند. همه شما حتماً در مراسم‌های مختلف مثل عقد، عروسی، پاتختی، جشن تولد و مراسم اعیاد مذهبی شرکت داشته‌اید. در همه این مجالس آهنگ‌ها و مولودی‌های زیادی را شنیده و از آن‌ها لذت کافی را برده‌اید.

مراسم عروسی قدیمی

از گذشته‌های دور هر دختر و پسر دم بختی که بقول معروف وقت عروسی و دامادی‌شان می‌رسید و با توافق خانواده‌هایشان آماده شروع فصل جدیدی از زندگی‌شان می‌شدند، برنامه‌های مراسم و زندگی جدید را می‌چیدند که بدون شک یکی از برنامه‌ها برنامه مراسم عروسی بود. مراسم عروسی از دیرباز بسیار موردتوجه و استقبال قرارگرفته است. در ایران نیز در هر منطقه مراسم عروسی خاص خود را مطابق با رسم و رسوماتشان اجرا می‌کنند. از گذشته تا به امروز هیچ قوم ایرانی آداب‌ورسوم خود را برای برگزاری این جشن بزرگ نادیده نگرفته است و هر چه جلوتر می‌روند و نسل‌ها عوض می‌شوند تغییری در شیوه برگزاری مراسم داده نمی‌شود، اما تغییراتی فقط در تعداد مراسم‌هایی که برای عروس و داماد مهم بوده داده‌شده است، مثلاً در گذشته رسم بر آن بوده که هفت شبانه‌روز برای عروس و داماد جشن گرفته‌شده و در هر شب یکی از خاندان عروس و یا داماد به خانه دیگری می‌رفتند و شب را تا به سحر به رقص و پایکوبی می‌گذراندند، اما امروزه خیلی از این مراسم‌ها دیگر کمرنگ شده و فقط یک جلسه برای عروس و داماد گرفته می‌شود و آن‌هم مراسم شب عروسی است که تمام اقوام و آشنایان عروس و داماد دورهم جمع می‌شوند و به رقص و پایکوبی می‌پردازند.

عروسی های قدیم

در قدیم مجالس رقص و پایکوبی عروسی معمولاً در خانه پدر عروس یا داماد که دارای حیاط و ایوان بزرگی بود برگزار می‌شده است و میهمان‌ها عروس و داماد را در جشن عروسی‌شان همراهی می‌کردند. زن و مرد، کوچک و بزرگ در این مراسم به شادی و پایکوبی می‌پرداختند و افرادی نیز در این مراسم نقش مطرب را ایفا می‌کردند و بخش سازوآواز را بر عهده داشتند و بقول معروف مجلس گرم‌کن‌های آن زمان بودند. این افراد که از قدیم نقش پررنگی در مجالس عروسی ایفا می‌کردند امروزه نیز جایگاه خاص خود را در مجالس عروسی دارند و لحاظ شادی را در بهترین شب عروس و داماد برایشان ایجاد می‌کنند. امروزه مراسم عروسی در باغ‌ها و سالن‌های مجللی که برای این مراسمات تدارک دیده‌شده است برگزار می‌شود.

سازهای جدید و سنتی

سازهایی که در قدیم برای مراسم عروسی بکار می‌بردند اینک با نام سازهای سنتی شناخته می‌شوند و دیگر در کمتر مراسمی از این نوع سازها استفاده می‌شود، بجایش سازهای جدید مطابق با سلایق جوانان و خواسته‌هایشان مجالس عروسی را برای همه به بهترین نحو برگزار می‌کنند. امروزه دیگر از سازهای سنتی استفاده زیادی نمی‌شود و افرادی که به آن‌ها دیجی گفته می‌شود مسئول هماهنگ کردن سازها و آهنگ‌هایی هستند که قرار است همه را به وجد درآورده و برای عروس و داماد نیز شب زیبایی بسازد.

گلچین آهنگ های عروسی

خیلی از شما زمانی که نزدیک مراسم عروسی خودتان یا دوستانتان است اقدام به انتخاب آهنگ‌های زیبای پیشنهادیی می‌کنید که در کنار دوستانتان با آن‌ها به رقص و پایکوبی بپردازید. سایت بیپ موزیک به داشتن آرشیو بزرگی از آهنگ‌های جدید و قدیم عروسی برای کاربران خود امکان دانلود گلچین آهنگ عروسی را با بالاترین کیفیت فراهم کرده است.

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

نظرات
پی ام 30 موزیک
[ads_footer]