از سراسر وب

شهر تفلیس ، پایتخت کشور گرجستان و از جمله دیدنی ترین شهرهای این کشور است که امروزه بعنوان شهری مدرن شناخته می شود و سالانه پذیرای هزاران گردشگر از سراسر دنیاست . تفلیس در میان مقاصد برتر گردشگری در منطقه قفقاز قرار گرفته و روز به روز بر تعداد گردشگران این شهر افزوده می گردد ، در دهه اخیر ایرانیان نیز تمایل زیادی برای سفر به این شهر داشته اند .

امروزه چهره ای شهر تفلیس در تور گرجستان با چیزی که سالها قبل مشاهده می شد ، بسیار متفاوت است و در هر گوشه از شهر با سازه ای مدرن و ساختمان های سر به فلک کشیده روبرو خواهید شد  . شهر تفلیس پایتخت کشور گرجستان و البته بزرگترین و دیدنی ترین شهر این کشور است و حدود دو میلیون نفر سکنه دارد . گرجی ها تفلیس را ،Tbilisi  تلفظ می کنند که به معنای شهری با چشمه آب گرم است . این شهر از گذشته های دور دارای چشمه های آب گرم متعددی بوده که تعداد آن در چند قرن اخیر بالغ بر شصت حلقه بود اما امروزه تعداد آن در حدود پنچ حلقه است . چشمه های آب گرم این منطقه دلیل اصلی شهرت این شهر بوده و هسته اصلی شهر همین نقطه است .

تاریخ دانان معتقدند شهر تفلیس در قرن پنجم میلادی توسط شاه واختانگ یکم بنا گردید و جالب است بدانید بخش هایی از کشور گرجستان در قلمرو ایران قرار داشت و در ابتدا مردم این سرزمین زرتشتی بودند .

به اعلام سایت سفر باتو ، هم اکنون بیش از نود درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند و مابقی که تعدادشان بسیار اندک است ، مسلمانان هستند . زبان رسمی مردمان این کشور لاری گرجی  (GEL)و واحد پول آنان نیز به همین شکل است .

در ادامه بهتر است بدانید آب و هوای این شهر نسبتا گرم و مرطوب بوده و تابستان ‌های آن گرم و زمستان‌ها نسبتا سرد است . همچنین بهتر است بدانید شهر تفلیس سی دقیقه عقب‌تر از ایران است و اگر قصد دارید هوایی به این شهر سفر کنید ، باید بدانید حدود یکساعت و نیم در هواپیما خواهید بود .

مرکز خرید فایو  .ام . میگروس

این مرکز خرید پیشنهاد بعدی ما برای شماست و همواره پر طرفدار بوده و یکی از بهترین ها تلقی می شود .  این مجموعه در منطقه معروف شهر به نام کنیالتی قرار گرفته و در نزدیکی آن ، مکان های تفریحی متنوعی همچون لونا پارک ، مینی سیتی و آکوالند قرار دارد ، بنابراین میتوانید با برنامه ریزی صحیح از مابقی جاذبه های دیدنی این منطقه بهره مند شوید . در این مجموعه رستوران ها و کافه های متنوعی وجود دارد که شما را به ادامه گشت و گذار تشویق می کنند و اغلب مکان مناسبی برای رف میان وعده و نوشیدن قهوه هستند .

جومارتسی پازار

جومارتسی پازار یکی از قدیمی ترین بازارهای این شهر است که در منطقه بسیار شیک و مدرن مراد پاشا برپا می شود  . گفتنی است این بازار در روزهای یکشنبه هر هفته برپا می گردد و در آن کالاهای متنوع و نسبتا ارزانی یافت می شود و با کمی صبر و حوصله ، پوشاک با کیفیت و قیمت مناسب را خواهید یافت .

جومارتسی بازار در واقع یک بازار خیابانی است که در آن همه جور کالایی عرضه می شود از انواع پوشاک گرفته تا صنایع دستی ، انواع پارچه و ملافه ، محصولات چرم طبیعی و مصنوعی ، گیاهان معطر و دارویی ، ادویه جات و یا انواع  میوه‌ و سبزیجات تازه را در آن خواهید یافت و گشت و گذار در این بازار تجربه ای بیاد ماندنی و سرگرم کننده خواهد بود .

مرکز خرید مارک آنتالیا

این مرکز خرید معروف و محبوب نیز یکی از بهترین ها تلقی می شود و محل مناسبی برای تهیه انواع پوشاک مد روز دنیاست . در این مجموعه برندهای مشهور و معروفی همچون دریمود ، آلتینیلدیز ، سراسر و ایپکیول نمایندگی دارند که در برخی ایام سال تخفیف های استثنایی را برای مشتریان خود قائل می شوند . باید افزود قیمت ها در این مجموعه کمی بالاست ، و به غیر از فصل حراج به ندرت میتوان از آن  خرید نمود اما در نهایت با خیال راحت از برندهای بزرگ خرید خواهید کرد .

اوت لت دیپو آنتالیا

اگر به دنبال کالاهای با کیفیت و ارزان قیمت در تور آنتالیا  هستید ، پیشنهاد می کنیم سری به اوت لت دیپو بزنید . همانطور که می دانید  ، در اوت لت ها کالاهای برندهای معتبر که مدتی در فروشگاه مانده اند ، عرضه می شوند . از این رو  با کمی صبر و حوصله میتوانید خریدی عالی و مقرون به صرفه داشته باشید . گفتنی است اوت لت دیپو در کنار آنتالیا مال قرار دارد پس میتوانید با یک تیر دو نشان بزنید و از هر دو مجموعه دیدن کنید .

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

نظرات
پی ام 30 موزیک
[ads_footer]