از سراسر وب

فایده گوش دادن به موسیقی هنگام مطالعه

بر هم خوردن تمرکز در هنگام مطالعه و یا در حین انجام کارهایی از این دست که تا حدی نیاز به تمرکز دارند تنها مشکل شما نیست وتنها تفاوت در میزان و شدت بروز این اتفاق است. اگر این بر هم خوردی تمرکز حس بدی را در شما ایجاد کرده است و به این نتیجه رسیده اید که می بایستی این مشکل را حل کنید به شما پیشنهاد می کنیم گوش دادن به موسیقی بی کلام را امتحان کنید. تاثیر مثبت گوش دادن به موسیقی در حین مطالعه از نظر علمی به اثبات رسیده است. اما نه هر موسیقی ایی. برای اینکه با چگونگی تاثیر گوش دادن موسیقی در حین مطالعه پی ببرید و بدانید که در حین مطالعه به چه موسیقی باید گوش بدهید تا انتهای این مطالب همراه ما باشید.

تاثیرات مثبت گوش دادن به موسیقی در حین مطالعه

دکتر گوردون شاو در دهه 1990 نظریه ایی را تحت عنوان اثر موتسارت مطرح کرد. تحقیقات گوردون طی چند دهه نشان داد که ضریب هوشی دانشجویانش با گوش دادن به موسیقی موتسارت بهبود یافته است.

خواندن یک کتاب درسی و یا هر کتاب دیگری می تواند کسل کننده و خواب آور به نظر برسد و این عاملی شود که مدت زمان کوتاه تری برای مطالعه کردن اختصاص دهید. گوش دادن به موسیقی می تواند این مشکل شما را حل کند. با گوش داده به یک اهنگ بی کلام و آرامبخش می تواند مدت زمان بیشتری شما را پشت میز مطالعتان نگه دارد.

گوش دادن به موسیقی در حین مطالعه تمرکز شما را افزایش می دهد

داشتن پشتکار همراه با تمرکز کلید طلایی دستیابی به موفقیت برای دانشجویان و افراد اهل مطالعه است. اما دستیابی به این دو فاکتور طلایی در هنگام خواندن درس های تلنبار شده دانشگاه و یا مدرسه کمی سخت است، حال اگر شما ذهن پریشانی دارید و با باز کردن جلد کتاب ذهنتان به سراغ هر موضوعی می رود بجز خطوط کتاب، بهتر است یه موسیقی بی کلام دلچسب پخش کنید. گوش دادن به موسیقی بی کلام آرامبخش نوعی زمینه سر و صدای سفید ایجاد می کند و مغز را کمی از موضوعات حواس پرت کن فاصله بگیرید. اگر موثر ثمر بود زیر این پست چگونگی آن تاثیر گوش دادن به موسیقی بر ذهنتان را کامنت کنید.

کدام موسیقی ها برای مطالعه فایده بیشتری دارد؟

طبیعتا اگر شما پلی لیست را انتخاب کنید که به صورت مکرر مود شما را تغییر دهد، شما را حواس پرت تر می کند. و یا اگر آهنگی که انتخاب کرده اید سر و صدای زیادی ایجاد می کند گفته های فوق دیگر کارآیی ندارد. موسیقی که ذهن شما را وادار به تصور دنیایی خارج از کتابی که در حین مطالعه آن هستید، می کند کارساز نیست. برای رسیده به هدف مورد نظرتان ما به شما توصیه می کنیم پلی لیست 97  آهنگ بی کلام برتر دنیا را گوش کنید. سایت موزیک ملوی مجموعه ایی غنی و ارزشمند از آثار معروف ترین موسیقیدان های جهان را به خوبی گردآوری کرده است و در یک صفحه مرتب در اختیار مخاطبان خود قرار داده است. این پلی لیست در یک کلام همه آنچه خوبان دارند را یکجا دارد. امتحان کنید و لذت ببرید و نظرات خودتان را برای ما ارسال کنید.

تاثیر گوش دادن به موسیقی بر تقویت حافظه

تاثیر گوش دادن به موسیقی بر تقویت حافظه

امروز دیگر همه ما می دانیم که مغز یک ماهیچه است و تمرین دادن آن می تواند به بهبود عملکرد آن کمک کند.، حفظ کردن یک بیت شعر و یا یک یادداشت به صورت مکرر می تواند از بروز بیماری هایی مانند آلزایمر جلوگیری کند. جالب است که بدانید گوش دادن به موسیقی نیز چنین تاثیر  مثبتی بر عملکرد مغز می تواند داشته باشد، علاوه براین موسیقی می تواند روحیه شما را نیز بالا ببرد و این خود عاملی است بر نظم دادن به مغز.

معرفی یک سایت موزیک خوب

به شما پیشنهاد می کنیم به melovy.ir  سر بزنید. این سایت موزیک به صورت مکرر آپدیت می شود و شما می توانید با سرزدن روزانه به آن از گوش دادن به موسیقی های روز ایران و جهان لذت ببرید. این سایت قصد دارد با در نظر گرفتن سلایق مختلف دسته بندی های خود را تکمیل کند و به مرجعی کامل برای علاقمندان به موسیقی تبدیل شود. اگر به سبک خاصی از موسیقی علاقه بیشتر دارید می توانید آن را به قسمت تماس با ما سایت ملوی ارسال کنید، تا مجموعه کاملی از موسیقی مورد علاقه خود را به راحتی در اختیار داشته باشید.

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

نظرات
پی ام 30 موزیک
[ads_footer]