از سراسر وب

با بیش از 50،000 افزونه در مخزن وردپرس و وجود هزاران افزونه دیگر در وب‌سایت‌های دیگر، انتخاب افزونه‌های مناسب از میان این تعداد انبوه برای بهبود وب‌سایت وردپرس خود می‌تواند سخت باشد. انتخاب افزونه های مناسب برای سرعت، امنیت و تجربه کاربری مخاطبان وب سایت شما بسیار مهم است. یکی از دلایل اصلی انتخاب وردپرس به عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا، وچود افزونه‌های متعددی است که در کنار آن رشد کرده است. هزاران افزونه در دسترس است، اما چگونه می توان فقط بهترین افزونه های وردپرس را مشخص کرد. افزونه هایی که سایت شما را به سطح بالاتری می رساند؟ این چیزی است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

چرا پلاگین های وردپرس مهم هستند؟

پلاگین ها یا افزونه‌ها عناصر سازنده سایت وردپرس شما هستند. این برنامه‌ها توابع مهمی را به وب‌سایت شما اضافه می‌کنند و نیازهایی نظیر افزودن فرم‌های تماس، بهبود سئو، افزایش سرعت سایت و ایجاد یک فروشگاه آنلاین را برای شما برطرف می‌کنند. هر آنچه را که وب‌سایت خود نیاز دارید انجام دهید، با افزودن یک پلاگین قابل انجام است. استفاده مناسب از پلاگین‌ها یکی از مواردی از که در جلسات آموزش وردپرس فرادرس به آن اشاره شده است. استفاده بی‌رویه از افزونه ها می‌تواند اثرات منفی بر روی سایت وردپرسی شما داشته باشد.

در این مطلب، بهترین افزونه های وردپرس که در دسترس قرار دارند را خواهیم شناخت. به شما می گوییم چه کاربردی دارند و چرا استفاده از آن‌ها کاملاً ضروری هست. در ابتدا به معرفی معیارهایی برای انتخاب یک افزونه خوب خواهیم پرداخت. بدیهی است که برخی از افزونه ها از استاندارد بالاتری نسبت به سایر پلاگین ها برخوردار هستند. به منظور جلوگیری از هرگونه مشکل (تداخل پلاگین، اشکالات، خرابی سایت خود و غیره)، به شما توصیه می کنم هنگام انتخاب خود موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • به تعداد نصب های فعال نگاه کنید. به طور کلی، هرچه تعداد نصب بالاتر باشد بهتر است (یعنی احتمال عملکرد صحیح آنها بیشتر است). اما مراقب باشید: همیشه اینطور نیست و می توانید افزونه هایی با تعداد نصب کم پیدا کنید که عملکرد قایل قبولی داشته باشند.
  • بازخوردهای کاربران را بررسی کنید. وقتی بازخورد کاربران خوب است، نشانه مثبتی است. از طرف دیگر، اگر افزونه ای با انتقادات زیادی روبرو شده بود، قبل از نصب آن کمی تامل کنید.
  • به دفعات بروزرسانی نگاهی بیندازید. اگر افزونه امنیتی به مدت 3 سال بروزرسانی نشده باشد، احتمالاً مشکلی پیش آمده است. بسیاری از افزونه ها توسط داوطلبانی طراحی شده ان همیشه وقت آن را ندارند که مرتباً بروزرسانی و پشتیبانی لازم از محصول خود را انجام دهند.
  • بررسی کنید آیا افزونه مورد نظر با نسخه وردپرس شما سازگار است یا خیر.  روی این معیار تمرکز نکنید. به عنوان یک نکته اضافی به آن فکر کنید. حتی اگر نسخه نمایش داده شده با نسخه وردپرس شما مغایرت داشته باشد، احتمال کارکردن آن بسیار زیاد است.

بهترین افزونه های سئو وردپرس

افزونه Rank Math

افزونه رنک مث یک تازه وارد در فضای پلاگین های سئو وردپرس است، اما به سرعت عملکرد خوب خود را نشان داده است. همانطور که از نامش پیداست، Rank Math فرایندی شبیه به بازی را برای کمک به شما در بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو معرفی می کند. هر پست بر اساس سطح بهینه سازی خود در مقیاس 0-100 رتبه بندی می شود. علاوه‌بر آن، این افزونه دارای ماژول های داخلی SEO است که می توانید بر اساس نیاز خود فعال یا غیرفعال کنید. از جمله موارد دیگر، Rank Math می تواند سایت شما را با Search Console هماهنگ کند، به شما در سئو داخلی، سئو ووکامرس، سئو تصاویر و موارد دیگر کمک کند. این افزونه در دو نسخه رایگان و حرفه‌ای در دسترس است.

افزونه Yoast SEO

یوست سئو محبوب ترین افزونه سئو وردپرس و به طور کلی یکی از محبوب ترین افزونه های وردپرس به شمار می‌رود. این پلاگین در حال حاضر در بیش از 5 میلیون سایت وردپرسی نصب شده است. می‌توان گفت استفاده از این راه حل کمی آسان تر از Rank Math است. این افزونه از قبل کاملاً پیکربندی شده و بر اساس نشان دادن یک لیست ساده از توصیه های سئو برای کلمه کلیدی که می خواهید هدف قرار دهید، کار می کند. این به شما می‌گوید که چگونه عنوان صفحه خود، توضیحات متا و سایر عناصر خود را کامل کنید. پلاگین یوست سئو نیز در دو نسخه رایگان و حرفه‌ای در اختیار کاربران قرار گرفته است.

بهترین پلاگین های چند منظوره

پلاگین جت پک

وقتی نوبت به پلاگین های رایگان وردپرس می‌رسد، جت‌پک یکی از افزونه است که طبقه‌بندی آن در دسته‌بندی ما دشوار است. بگذارید فقط برخی از ویژگی‌های آن را ذکر کنیم: بهبود امنیت، پشتیبان گیری، بهبود عملکرد، آمار سایت، اشتراک شبکه‌های اجتماعی، بارگذاری بهتر، پست‌های مرتبط، فرم‌های تماس، نظارت بر زمان خرابی،  ابزارهای بازاریابی و مواردی دیگر. نکته مهم در اینجا این است که همه این ویژگی‌ها رایگان نیستند. درهرصورت، اگر می‌خواهید فقط با یک پلاگین بسیاری از امور سایت خود را انجام دهید، Jetpack یک راه‌حل عالی است.

افزونه ووکامرس

WooCommerce ابزاری است که می‌توانید در صورت راه‌اندازی فروشگاه آنلاین در وردپرس از آن استفاده کنید. هیچ راه‌حل بهتری برای ارائه مجموعه‌ای شامل همه ویژگی‌های موردنیاز یک فروشگاه آنلاین وجود ندارد. ووکامرس هیچ محدودیتی در مورد آنچه می‌توانید بفروشید و تعداد آن ندارد. همچنین می‌توانید پرداخت‌ها را از طریق چندین درگاه پرداخت به‌صورت آنلاین بپذیرید. علاوه بر این، این افزونه کاملاً کاربرپسند است. به شما این امکان را می دهد که به جای نگرانی در مورد کارکرد فروشگاه الکترونیکی خود از نظر فنی، بر روی بهبود محصولات خود را متمرکز کنید.

بهترین پلاگین های امنیت وردپرس

افزونه Wordfence Security

وردپرس محبوب‌ترین پلتفرم وب‌سایت است که متأسفانه، بیشترین پلتفرم مورد هجوم قرارگرفته و هک شده نیز هست و همین موضوع باعث شده آموزش امنیت وردپرس از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شود. اما این بدان معنی نیست که ما نمی‌توانیم برخی از خطرات را کاهش دهیم و مهاجمان را دور نگه‌داریم. در اینجا Wordfence وارد عمل می‌شود. این بهترین پلاگین امنیتی برای وردپرس است. وردفنس می‌تواند برای امنیت وردپرس شما کار زیادی انجام دهد و بیشتر آن در حالت اتوماتیک اتفاق می‌افتد. ابتدا دیوار آتش (فایروال) قرار می‌دهد که از سایت شما در برابر ورود به سیستم و سایر حملات متداول محافظت می‌کند. سپس اسکن‌های امنیتی وجود دارد که می‌توانید با انجام این کار سایت خود را حتی بیشتر غیرقابل نفوذ کنید. همچنین از شر بدافزار خلاص می‌شوید و از کاربران وردپرس شما محافظت می‌کند.

افزونه Really Simple SSL

این روزها اکثر میزبانان وب گواهینامه SSL رایگان ارائه می دهند، که بسیار عالی است زیرا باعث می شود وب‌سایت شما در کل امنیت بیشتری داشته باشد. با این حال، برای اینکه واقعاً بتوانید از آن گواهینامه رایگان استفاده کنید، باید سایت خود را با آن هماهنگ کنید. این همان کاری است که پلاگین Really Simple SSL انجام می دهد. استفاده از آن ساده است و شامل هیچ کاری در سطح سرور نمی‌باشد. به محض نصب افزونه، فرایند کار کردن SSL سایت شما آغاز خواهد شد.

بهترین افزونه های صفحه‌ساز وردپرس

افزونه المنتور

Elementor محبوب ترین افزونه صفحه ساز است و در حال حاضر در بیش از 5 میلیون وب سایت استفاده می شود. این افزونه به شما این امکان را می‌دهد بدون هیچگونه برنامه نویسی یا طراحی وب، صفحات منحصر به فرد و زیبایی ایجاد کنید. یک رابط کشیدن و رها کردن ساده وجود دارد که کاملاً بصری است و تجربه کاربری خوبی را برای شما فراهم می کند. کافیست هر عنصر محتوایی را که دوست دارید بردارید، آن را بر روی صفحه بکشید و آنقدر تکرار کنید تا از نتیجه کار راضی باشید. همچنین می توانید از ابزارک های وردپرس به عنوان عناصر محتوای خود استفاده کنید. المنتور با همه قالب‌های وردپرس کار می‌کند.

افزونه Beaver Builder

Beaver Builder یکی دیگر از افزونه های صفحه ساز است که می توانید تقریباً همان کارهایی را که المنتور قادر به انجام بوده، انجام دهید. با این اوصاف، اگر در نهایت رابط کاربری یا هر جنبه دیگری از آن را دوست ندارید، ما آن را در اینجا به عنوان یک گزینه عالی برای جایگزینی Elementor قرار می دهیم. همچنین، استفاده از نسخه حرفه‌ایBeaver Builder در برخی سایت‌ها ارزان تر از Elementor است.

منابع آمورشی مناسب برای سئو و امنیت وردپرس

یافتن منبعی مناسب اولین قدم برای فراگیری در زمینه‌های مختلف است. سایت بزرگ فرادرس که در زمینه‌های مختلفی اعم از آموزش دروس دانشگاهی، آموزش طراحی سایت، وردپرس و بسیاری از موارد دیگر فعالیت می‌کند، با داشتن گنجینه‌ای عظیم از آموزش‌ها در موضوعات مختلف امکان دسترسی کاربران به آموزش‌های با کیفیت بالا را فراهم کرده است.

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

نظرات
پی ام 30 موزیک
[ads_footer]