از سراسر وب

تعداد زیادی از افراد در گروه‌های مختلف سنی به یادگیری موسیقی و نواختن ساز علاقه‌مند هستند. یاد گرفتن موسیقی و نوازندگی ساز یک سرگرمی و هنر بسیار جذاب محسوب می‌شود و تاثیر بسزایی در تقویت مهارت‌های ذهنی و جلوگیری از ابتلا به آلزایمر و کاهش حافظه در بزرگسالی دارد. چیزی که در این بین اهمیت زیادی دارد این است که افراد مبتدی قبل از آموختن هر سازی باید به خوبی با تئوری‌های موسیقی آشنا شود‌. یادگیری تئوری موسیقی به عنوان یکی از اصول مهم و اساسی در پروسه آموزش باعث می‌شود که آگاهی فرد نسبت به دنیای بزرگ و پهناور موسیقی بیشتر شود و با تسلط و مهارت بیشتری قواعد و دستور زبان مربوط به نواختن سازهای مختلف را بیاموزد. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره تئوری موسیقی و مزایای آن در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم و در انتها نیز یکی از بهترین سایت‌های آموزش رایگان موسیقی و برگزارکننده دوره‌های آموزشی تئورهای موسیقی را معرفی کنیم.

تئوری موسیقی چیست؟

در پاسخ به این سوال که ” تئوری موسیقی چیست؟ ” باید بگوییم که به علمی که به مطالعه و بررسی قواعد اصلی و پایه‌های موسیقی می‌پردازد، تئوری موسیقی و به کسی که درباره این علم تحقیق می‌کند، تئورسین می‌گویند. اگر موسیقی را به عنوان یک زبان بین‌المللی و جهانی در نظر بگیریم، تئوری آن نیز به عنوان قواعد این زبان در نظر گرفته می‌شود. در مثال دیگری تئوری‌های موسیقی را می‌توان به پایه‌های یک ساختمان تشبیه کرد‌. بدون این پایه‌ها امکان ساخت ساختمان یا همان موسیقی وجود ندارد. در واقع نوازنده با کمک تئوری‌های موسیقی مانند ملودی، ریتم و هارمونی، اسامی نت‌ها، گام‌ها و غیره بهتر می‌تواند تکنیک‌های موسیقی را در زمان اجرا و نواختن ساز، درک کرده و بشناسد. تئوریسن‌ها با سال‌ها تلاش در عرصه موسیقی به کامل‌ شدن تئوری‌های موسیقی و پیوند آن‌ها با اصول تنظیم و آهنگسازی کمک بسیار زیادی کرده‌اند‌.

یادگیری تئوری موسیقی چه اهمیتی دارد؟

به کسانی که قدم در عرصه موسیقی می‌گذارند و قصد دارند نواختن ساز مورد علاقه خود را یاد بگیرند‌، توصیه می‌شود که ابتدا به یادگیری تئوری موسیقی بپردازند و عناصر سازنده قطعات شامل نامگذاری نت‌ها، گام‌های مینور و ماژور، آکوردها و غیره را به خوبی بیاموزد. اساتید موسیقی این تئوری‌ها را به عنوان پایه و اساس در پروسه آموزش متعادل موسیقی معرفی می‌کنند‌. البته برخی دیگر از کارشناسان به این نکته باور دارند که الزاما با یادگیری این تئوری‌ها نمی‌توان به یک نوازنده عالی تبدیل شد. بسیاری از نوازندگان نیز هستند که بدون یادگیری‌ این تئوری‌ها عملکرد بسیار خوبی دارند‌. اما به طور کلی یادگیری قوانین و تئوری‌های موسیقی تاثیر بسزایی در تشخیص یک موسیقی باکیفیت دارد و افرادی که در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی تئوری‌های موسیقی شرکت می‌کنند، در زمینه پیروی از قوانین و زمان مناسب شکستن آهنگ قدرت تشخیص بالاتری دارند.

تاثیر یادگیری تئوری موسیقی در تقویت مهارت‌ها و بهبود آثار

یادگیری تئوری موسیقی تاثیر بسیار زیادی در تقویت مهارت‌ها و بهبود آثار یک هنرجوی موسیقی دارد. افراد مبتدی به عنوان یک نوازنده باید بدانند که چطور نت‌ها، گام‌ها و تئوری‌های دیگر موسیقی را در کنار یکدیگر قرار دهند و بداهه‌نوازی‌های دلنشینی داشته باشند. تئوری در واقع همان دانش تجربی است که به صورت نوشتاری درآمده و فرد با فراگیری آن به این نکته پی می‌برد که نوازنده نمی‌تواند با هر نتی که خواست موسیقی را شروع کند یا هر جا که دلت خواست نواختن موسیقی را متوقف نماید. در این صورت به کسی که در حال گوش دادن به نوازندگی است، حس بی معنایی و گیج‌کنندگی دست خواهد داد. نت‌ها باید به گونه‌ای در کنار یکدیگر قرار بگیرند که شنونده با شنیدن آن‌ها لذت ببرد. یادگیری تئوری‌های موسیقی به بداهه نوازی و شکل‌گیری ایده‌های جدید کمک می‌کند‌. فردی که به این تئوری‌ها مسلط باشد به طور قطع با اعتماد به نفس بالاتری به نواختن موسیقی مشغول خواهد شد.

شرکت در دوره تئوری موسیقی برای چه کسانی مناسب است؟

شرکت در دوره تئوری موسیقی برای کسانی که قصد دارند موسیقی را از صفر شروع کنند، بسیار مناسب است‌. شرکت در دوره‌ تئوری موسیقی به زبان ساده باعث می‌شود که پایه‌های آهنگسازی و تنظیم برای هنرجو قوی و مستحکم شود. درک بهتر تکنیک‌های خوانندگی و نوازندگی، یادگیری کامل مفاهیم اولیه موسیقی، کمک به درک بهتر مفاهیم پیشرفته موسیقی، استفاده درست از صداها برای تولید بهترین موسیقی، درک کامل از تئوری‌های موسیقی برای فعالیت در سبک‌های مختلف موسیقی و نواختن ساز به صورت حرفه‌ای از مهمترین مزایای شرکت در دوره‌های آموزش تئوری موسیقی محسوب می‌شوند‌. لازم به ذکر است که شرکت در این دوره‌ها برای کسانی که قصد دارند بلافاصله در مدت زمان بسیار کوتاهی ره صد ساله را یک شبه بروند و تصمیمی به یادگیری به صورت حرفه‌ای و اصولی ندارند، اصلا مناسب نیست. علاقه و صبر دو فاکتور بسیار مهم در یادگیری تئوری‌های موسیقی است. برای موفقیت و کسب نتیجه مطلوب از حضور در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی تئوری‌های موسیقی بهتر است به دنبال پیدا کردن یک آموزشگاه معتبر موسیقی باشید و این دوره را تحت نظر اساتید کارآزموره و باتجربه موسیقی پشت سر بگذارند. علاوه بر انتخاب یک آموزشگاه خوب و معتبر برای یادگیری اصولی موسیقی تمرین و تلاش و پشتکار نیز نباید فراموش شود.

دوره‌های آموزش تئوری موسیقی چه مزایایی دارد؟

  • کمک به درک بهتر موسیقی و بهبود نوازندگی

دوره‌ آموزش تئوری‌های موسیقی معمولا با زبانی ساده و قابل فهم به هنرجویان ارائه می‌شود‌. یکی از مهمترین مزایای شرکت در دوره آموزش تئوری موسیقی به زبان ساده این است که هنرجو درک بهتری از موسیقی پیدا می‌کند و ساز مورد علاقه خود را با مهارت بیشتری می‌نوازد.

  • افزایش مهارت هنرجو برای نوازندگی اصولی‌‌تر

کسانی که درک بیشتری از تئورهای موسیقی داشته باشند، معمولا نوازندگان مسلط‌تری هستند و به خوبی با برقراری ارتباط بین نت‌های موسیقی نوازندگی اصولی‌تری انجام می‌دهند. به طور کلی کسانی که در دوره‌های آموزش تئوری‌‌ شرکت می‌کنند، نوازندگان بهتری می‌شوند.

  • افزایش خلاقیت در آهنگسازی و موسیقی

هیچ آهنگسازی بدون درک درست و شناخت اصولی از تئوری‌های موسیقی نمی‌تواند، آهنگ‌های خلاقانه بسازد و بنوازد. بنابراین هنرجویان با شرکت در دوره‌های آموزشی تئوری ‌موسیقی می‌توانند خلاقیت خود را برای نواختن آهنگ‌های بداهه و زیبا به میزان زیادی افزایش دهند. کودکانی که تئوری‌های موسیقی را یاد می‌گیرند، در آینده به آهنگسازان حرفه‌ای تبدیل می‌شوند‌.

  • بهبود فعالیت‌های ذهنی هنرجویان کودک و بزرگسال

یکی دیگر از مزایای شرکت در دوره آموزشی تئوری‌های موسیقی بهبود فعالیت‌های ذهنی و عملکرد مغز هنرجویان کودک و بزرگسال است. با درک درست و اصولی موسیقی فعالیت‌های مغزی بهبود پیدا می‌کند. کسانی که موسیقی را به صورت اصولی و از پایه یاد می‌گیرند در سن سالمندی کمتر به زوال عقل و آلزایمر مبتلا می‌شوند.

دوره آموزش تئوری موسیقی به زبان ساده در سایت آهنگسازی بیتستان

اگر قصد دارید در یکی از بهترین دوره‌های آموزش تئوری موسیقی شرکت کنید، پیشنهاد می‌کنیم که به سایت بیتستان با آدرس اینترنتی https://beatestan.com سر بزنید. در این دوره تئوری موسیقی به زبان ساده و به صورت غیرحضوری، با نمایش 15 ساعت فیلم آموزشی برگزار می‌شود. هنرجویان به تمام فایل‌های آموزشی در حساب کاربری خود دسترسی خواهند داشت و به صورت آنلاین از طریق برنامه واتساپ پشتیبانی می‌شوند‌ سرفصل‌های دوره بیتستان شامل معرفی و آموزش خط حامل، تعریف نت، نامگذاری نت‌ها، کلید موسیقی، میزان یا Bar،‌ تعریف اکتاو، سکوت، کشش نت، معرفی گام‌ها، آکوردها و غیره می‌باشد. سایت آهنگسازی بیتستان فعالیت رسمی خود را از سال 1396 آغاز کرد. این سایت تمام آموزش‌ها و مقالات کاربردی خود را به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. جوانان با شرکت در دوره‌های آموزشی این سایت می‌توانند در آینده به درآمد خوبی از طریق موسیقی و نوازندگی دست پیدا کنند. تمام فعالیت‌های این سایت طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و با مجوزهای رسمی صورت می‌گیرد‌.

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

نظرات
پی ام 30 موزیک
[ads_footer]