از سراسر وب

آهنگ کردی معروف  سنتی و یا تمامی سبک های موسیقی کلاسیک،ازجمله معروف ترین سبک های موسیقی به شمار می رود. که برای آن تعاریف زیادی وجود دارد. اما دراصل نوعی موسیقی می باشد که از روی نت نواخته می شود.

تحول تاریخی در سبک کلاسیک

دو دسته از آثار موسیقایی ، شامل سبک کلاسیک هستند:

دسته اول: قطعاتی که در دوره ی کلاسیک پدید آمده اند. که این دوره بعد از هایدن و باروک شروع شد، و با بهتوون به اتمام رسید و به دوره ی رمانتیک ختم شد. پس حدود سال های ۱۷۵۰ تا ۱۸۱۰ میلادی به طول انجامید.

دسته ی دوم : این دسته آثاری هستندکه در آن دوره ی بخصوص خلق نشده اند ، ولی همان موسیقی را به ذهن و یاد  می آورند. مثلا وقتی کسی باروک گوش می کند ، نمی گوید من موسیقی باروک گوش میکنم، یا کسی که شوئنبرگ گوش می دهد، نمی گویند من موسیقی مدرن گوش می کنم، زیرا هردوی اینها معتقدند کلاسیک گوش می کنند.یعنی از نظر سبک و تحول تاریخی آهنگ  کردی کرمانشاهی غمگین  یا شاد و یا آذری و خارجی و… شامل چهار دوره است:

 دوران باروک ، که دارای تزئینات زیاده بوده و از ترکیب چند ملودی به طور همزمان تشکیل شده است.و همچنین تم و ریتپ یکنواختی هم دارد. ازجمله مشهورترین آهنگسازان این دوره باروک است.

دوران کلاسیک ، که در این دوره تزئینات دوره ی باروک از بین می رود و موسیقی از حالت پیچیدگی خارج شده و له سمت سادگی می رود. سمفونی در این دوره شکل گرفت.

دوران رمانتیک، کارهای این دوران بیشتر تحت تاثیر احساسات آهنگسازان شکل گرفتند.و موسیقی این دوده هم از نظر ساختار شبیه به دوران کلاسیک است، اما دارای هارمونی متنوع تر  و توجه بیشتر به تم و ملودی است.

دوران کلاسیک مدرن؛ قطعه های این دوره با ادامه آثار رمانتیک شکل گرفت و تحت تاثیر مدرنیسم قرن بیست قرار گرفت. و همچنین از جمله آهنگسازان مطرح در این دوره می توان به : سرگی راخمانینف،دیمیتری شوستاکوویچ، ایگور استراوینسکی، کارل ارف، ریچارد اشتراوس،جرج گرشیون  اشاره کرد.

انتقال پیدا کردن موسیقی از یک سبک به سبک دیگر ناگهانی نبوده است و همیشه هنرمندانی بوده اند که آثار هنریشان را خلق کرده اند.

وقتی خواننده ی یک اثری را میخواند، شعری را در یک ریتم و گام بندی خاص خوانده است. و امکان دارد در کنسرتی که برگزار می کند، برلی راحتی کار، گامی که شخص خواننده در موسیقی استودیویی اجرا کرده است را تغییر بدهند و موسیقی در گام های متفاوتی اجرا شود.

اما این اتفاق در  آهنگ های کردی غمگین یا قدیمی قابل رخ دادن نیست.

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

نظرات
پی ام 30 موزیک
[ads_footer]