از سراسر وب

همانطور که میدانیم موسیقی ها سبک های متفاوتی دارند که هرکدام از این سبک ها دارای ویژگی های مختلفی است. دو سبک اصلی موسیقی در حالت کلی شامل،موسیقی غمگین یا دپ ، و موسیقی شاد می باشد.

تاثیرات موسیقی غمگین بر روح انسان

در دنیای امروز موسیقی غمگین طرفداران بسیاری دارد و به عبارتی گلچین آهنگ های پر طرفدار امروزی بسیار زیاد می باشد. در مواقعی که ما بسیار اندوهگین هستیم،ممکن است که تصور کنیم چیزی وجود ندارد که بتواند این افسردگی را از ما جدا کند تا ما بتوانیم دوباره طعم شادی را بچشیم. در این مواقع بعضی از انسانها تنها چیزی که حالشان را بهتر میکند گوش دادن به موسیقی  متناسب با حال و روحشان است. همچنین تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته نشان می‌دهد که، آهنگ های غمگین در تنظیم کردن و متعادل سازی احساسات فرد تاثیر و نقش زیادی دارد. حال این موضوع هم باید مورد توجه قرار بگیرد که زیاده روی در این مسیر و غوطه ور شدن در موسیقی غمگین ممکن است که فرد را دچار افسردگی شدید تری کند و حال روحی او ضربه بیشتری بخورد. پس این نوع از موسیقی در حالت متعادل و به اندازه خود می تواند هم دردی باشد برای فرد در مواقعی که او غمگین است.

در جامعه امروز هر فردی مشغول به جدا کردن تکه های چوب از بدنه کشتی می باشد، تا بتواند برای خود یک قایق نجات بسازد و این یک تشبیهی است از دغدغه های فرد در جهان امروز. در جهان امروز برای بعضی از مسائل مختلف خیلی از موارد و ارزش ها با ضد ارزش ها جابجا شده اند. بنابراین می‌توان گفت که بعضی از مخاطبان بعد از شنیدن موسیقی غمگین احساس لذت خرسندی داشته باشند و این حس به این دلیل است که در آهنگ های غمگین نوعی احساس آرامش وجود دارد و یا شاید نوعی همدردی برای بیان احساسات افراد.

البته باید به این نکته توجه داشت که شنیدن آهنگ های غمگین در بیشتر مواقع باعث گریستن افراد می شود، و این نوع از گریستن منجر به تخلیه هیجانات بعد و در نهایت رسیدن به آرامش می باشد. بیشتر افراد به دانلودآهنگ های ایرانی پرمخاطب می پردازند، و درمیان اشخاصی هستند که در زندگیشان مشکلات زیادی را متحمل شدند و زمانی که به این نوع از آهنگ ها گوش می‌سپارند، احساس می کنند که تمام ناگفته هایی که در دلشان و زندگی شان احساس کردند بیان شده و گویی انگار حرف های ناگفته خودشان است.

با توجه به موارد گفته شده می‌توان نتیجه گرفت که گوش دادن به آهنگ های غمگین برای انسان هم مفید است هم مضر. حال و حفظ تعادل و تناسب در این روند مفید بودن یا مضر بودن آن را برای فرد با توجه به شرایطی که برای شخص موجود است تعیین می کند. بنابراین گوش دادن غمگین ترین ویا شادترین موسیقی ها و یا   پرطرفدارترین آهنگ های ایرانی  جدید غمگین، به حالت نسبی مفید می باشد.اما زیاده روی کردن در این مسیر و زیاد گوش کردن به این سبک و نوع از آهنگ ها باعث افسردگی و خود درگیری روحی میشود و اغلب افراد گوشه گیر و تنها می شوند.

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

نظرات
پی ام 30 موزیک
[ads_footer]