از سراسر وب

همه چیز درباره ارز دیجیتال بیت کوین کش

بیت کوین کش (BCH) یک ارز دیجیتال است که برای غیرمتمرکز کردن ارز دیجیتال ساخته و راه اندازی شده است. بیت کوین کش نتیجه یک هارد فورک از بیت کوین در سال 2017 است. هارد فورک زمانی اتفاق می‌افتد که یک بلاک چین به دو زنجیره تقسیم می‌شود. بیت‌کوین کش تعداد بیشتری از تراکنش‌ها را در یک بلاک نسبت به بیت‌کوین درج و پردازش می‌کند، امری که کارمزدها و زمان تراکنش‌ را کاهش می‌دهد.

بیت کوین کش چیست؟

همانطور که گفتیم بیت کوین کش یک ارز رمزنگاری‌شده است که از هارد فورک بلاک چین بیت کوین در سال 2017 ایجاد شده است. هارد فورک به معنی انشعاب بلاکچین است که یک زنجیره جدید از بلاک چین اصلی منشعب شده و هیچ سازگاری با زنجیره قبلی ندارد. هارد فورک این یک تغییر اساسی در پروتکل شبکه است که بلوک‌ها و تراکنش‌های نامعتبر قبلی را معتبر می‌کند یا برعکس. در هارد فورک همه گره‌ها یا کاربران باید نرم افزار پروتکل خود را به آخرین نسخه ارتقا دهند.

بیت‌کوین کش برای استفاده به‌عنوان یک سیستم پرداخت ارزان طراحی شده است، دقیقاً همان طور که بیت‌کوین در ابتدا طراحی شده بود. کارمزد تراکنش‌ها معمولاً کمتر از 0.01 دلار است و زمان تأیید تراکنش به طور قابل توجهی کمتر از بیت کوین است (معمولاً چند ثانیه).

بیت کوین کش توسط یک جامعه فعال از توسعه دهندگان ساخته و نگهداری می‌شود. این توسعه دهندگان همچنان بیت کوین کش را به عنوان یک جایگزین ضروری برای بیت کوین می‌بینند، زیرا از نظر آنها، بیت کوین بیشتر به یک ابزار سرمایه گذاری تبدیل شده است تا یک سیستم پرداخت. Bitcoin Cash به عنوان یک سیستم پرداخت همتا به همتا طراحی شده است که مقامات قانون گذار و ناظر و سایر اشخاص ثالث را از تراکنش‌های مالی حذف می‌کند.

بیت‌کوین کش بر روی نود بیت‌کوین کش کار می‌کند، که اکوسیستمی است که کاربران را قادر می‌سازد تا در بیت‌کوین کش تراکنش کنند. نود بیت‌کوین کش، بلاک‌چین بیت‌کوین کش است و می‌توان آن را ماشین مجازی در نظر گرفت که شبکه را اجرا می‌کند و تراکنش‌ها را انجام می‌دهد.

بیشتر خوانید: تاثیر برنامه نویسی بر رشد اقتصاد جهانی

آشنایی با بیت کوین کش

بیت‌کوین کش در سال 2017 ایجاد شد، زمانی که توسعه‌دهندگان در مورد مسیری که بیت‌کوین برای رسیدگی به مشکلات نوظهور در بلاک چین باید طی کند، اختلاف نظر داشتند. کارمزد تراکنش‌هایی که برای انجام کار به ماینرها پرداخت می‌شد تا انگیزه‌ای برای افراد برای تبدیل شدن به ماینر شوند، بین سال‌های 2009 تا 2016 افزایش یافت. در دسامبر 2017، کارمزدها به 0.03 دلار در هر تراکنش افزایش یافت. در ژوئن 2017، کارمزدها به 5.56 دلار رسید و در ماه جولای دوباره کاهش یافت و در بقیه سال نوسان کرد و در دسامبر همان سال به 54.64 دلار رسید.

به طور معمول، هارد فورک زمانی اتفاق می‌افتد که یک سری از ماینرها و توسعه‌دهندگان نتوانند در مورد به‌روزرسانی نرم‌افزار حاکم بر یک توکن دیجیتال به توافق برسند. در نتیجه، یک گروه تحت همان قوانین قبلی به فعالیت خود ادامه می‌دهد، در حالی که گروه دیگر راه خود را جدا می‌کنند و یک زنجیره یا بلاک چین جدید با یک نرم‌افزار به‌روز شده تولید می‌کنند. در این فرآیند، دومین ارز دیجیتال تولید می‌شود.

سازندگان BCH می‌خواستند اندازه بلوک‌های داخل بلاک چین را افزایش دهند تا بتوان تراکنش‌های بیشتری را ذخیره کرد. در تئوری، تراکنش‌های بیشتر در هر بلوک باعث کاهش هزینه‌های تراکنش می‌شود. سایر توسعه دهندگان موافق نبودند که این رویکرد درست است، بنابراین توسعه دهندگان BCH یک فورک (انشعاب) از بلاک چین بیت کوین ایجاد کردند.

بلاک چین بیت کوین دارای مشکلات مقیاس پذیری یا گنجایش بود زیرا نمی‌توانست از پس افزایش تعداد تراکنش‌ها برآید. زمان تایید و کارمزد تراکنش در بلاک چین بیت کوین افزایش یافت. این عمدتاً به دلیل محدودیت اندازه بلاک 1 مگابایتی بیت کوین بود. تراکنش‌ها در صف قرار می‌گرفتند و منتظر تأیید بودند، زیرا بلوک‌ها نمی‌توانستند افزایش اندازه تراکنش‌ها را کنترل کنند.

خود بیت کوین کش در طول مسیر خود چند فورک را تجربه کرد. بیت کوین اس وی (BSV) از بیت کوین کش فورک شده و بیت کوین کش در سال 2018 به بیت کوین کش ای بی سی (BCHA) تبدیل شد. در سال 2021 نیز نام آن به eCash تغییر یافت.

بیت کوین کش چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

بیت‌کوین کش پیشنهاد داد تا با افزایش اندازه بلوک‌ها به بین ۸ مگابایت تا ۳۲ مگابایت، وضعیت را حل کند و امکان پردازش تراکنش‌ها در هر بلاک را فراهم کند. میانگین تعداد تراکنش‌های هر بلاک روی بیت کوین در زمان راه اندازی بیت کوین کش بین 1000 تا 1500 تراکنش بود.

بیت کوین کش از جنبه دیگری نیز با بیت کوین متفاوت است، زیرا از سیستم سگویت (SegWit) استفاده نمی‌کند، راه حلی که برای تطبیق تراکنش‌های بیشتر در هر بلوک پیشنهاد شده است. سگویت فقط اطلاعات یا فراداده‌های مربوط به تراکنش را در یک بلاک حفظ می‌کند. به طور معمول، تمام جزئیات مربوط به یک تراکنش در یک بلاک ذخیره می‌شود.

آیا BCH هنوز در دسترس است؟

بله، بیت کوین برای معامله در دسترس است. کمی بیش از 19 میلیون BCH در گردش بوده و در اواخر آگوست 2022 با 2.56 میلیارد دلار ارزش بازار در رتبه 29 کوین مارکت کپ قرار داشت.

آیا بیت کوین کش موفق بوده است؟

بیت کوین کش برای افزایش این آگاهی ایجاد شد که این رمزارز باید بدون مجوز و مقرون به صرفه باقی بماند تا بتوان از آن به عنوان «بهترین پول در جهان» استفاده کرد. در کوتاه مدت، BCH بر ارائه یک شبکه سریع، قابل اعتماد و کم هزینه متمرکز شده است.

علیرغم اندازه بزرگتر بلاک بیت کوین کش و ظرفیت تراکنش بالاتر آن، این ارز دیجیتال تاکنون نوساناتی را تجربه کرده است و هنوز استقبال گسترده ای از سوی مصرف کنندگان نداشته است.

چرا بیت کوین کش ارزان تر از بیت کوین است؟

قیمت بیت‌کوین کش تا اواخر اوت 2022 کسری از قیمت بیت‌کوین بود، اما حجم آن نیز بسیار کمتر است، زیرا در بازار ارزهای دیجیتال به اندازه کافی تقاضا برای آن نیست. بیت‌کوین کش کارمزد انتقال ارزان‌تری دارد، بنابراین انجام تراکنش‌ها در BCH باعث صرفه‌جویی بیشتر معامله‌گران نسبت به استفاده از BTC می‌شود. اما در هر دو مورد، مهم است که به یاد داشته باشید که بیت کوین و بیت کوین کش فقط به این دلیل ارزش دارند که مردم فکر می‌کنند ارزش دارند.

بیت کوین کش چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

بیت‌کوین کش برای اجازه دادن به تراکنش‌های بیشتر در یک بلوک ایجاد شد و از نظر تئوری کارمزدها و زمان تراکنش‌ها را کاهش داد. اما علی‌رغم تفاوت‌های فلسفی که منجر به هارد فورک شد، بیت‌کوین کش و بیت‌کوین شباهت‌های فنی زیادی دارند. آنها از یک مکانیسم اجماع استفاده می‌کنند و عرضه خود را به 21 میلیون کوین محدود کرده‌اند.

از کجا می‌توان بیت کوین کش خرید؟

اکثر صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال رمز ارز BCH را ارائه می‌کنند.

سخن پایانی

از بدو پیدایش بیت کوین سرعت انتقال و کارمزد آن مورد انتقاد بوده است. شبکه بیت کوین قادر به پردازش بیش از هفت تراکنش در ثانیه نیست و این موضوع مقصر اصلی کندی شبکه و گرانی کارمزد تراکنش هاست. این جا بود که ایده اولیه ساخت بیت کوین کش مطرح شد. در این مقاله به بررسی جامع پروژه بیت کوین کش پرداختیم. نظر شما چیست؟ آیا BCH روزی جایگاه BTC را تصاحب خواهد کرد؟

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

نظرات
پی ام 30 موزیک
[ads_footer]