از سراسر وب

درود فراوان به هم میهن های گرامی و دوست داشتنی، شهاب الیاس هستم زاده تبریز، بزرگ شده تهران…

با درود خدمت شما ایده پرداز و تهیه کننده، دکتر الیاس گرامی

۱- دکتر الیاس، خواهش میکنم گزیده ای از بیوگرافی خودتون را برای دوست دارانتون بگید!

درود فراوان به هم میهن های گرامی و دوست داشتنی، شهاب الیاس هستم زاده تبریز، بزرگ شده تهران، از این رو ایرانی هستم از سرزمین آزادگان و نجیب زادگان و باورمند به فرهنگ و تمدن انسانی که در پهنه فلات ایران ریشه دارد!

دانش آموخته دبیرستان البرز و پزشک از یکی از دانشگاه های علوم پزشکی در تهران هستم. پیش از مهاجرت، در جنوب ایران، بلوچستان و شهر تهران پزشک بودم و همزمان از نوجوانی با توجه به پیشه پدر به تجارت هم پرداختم. پس از مهاجرت به کانادا سرگرم تجارت، کارآفرینی، مدیریت کلان و چندین سال آموزگار کارگاه های آموزشی خیریه و بدون دستمزد در پیوند با اداره مهاجرت کانادا جهت افزایش آگاهی های اقتصادی هم میهن های گرامیمان بودم و البته همزمان به فراگیری دانش پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی امریکا و کانادا پرداختم و برپایی کلینیک پزشکی در تورونتو بخشی از پیشینه ی کاری من میباشد.

۲- دکتر الیاس از چه سالی کار موزیک را شروع کردید!

همزمان با همه گیری ویروس کوید در سرتاسر گیتی زمان مناسبی برای من و همسرم دکتر آزل در مورد ایده هایی که برای گسترش فرهنگ ایران شهری داشتیم ایجاد شد. ایده های ما با بکارگیری ابزار هنر، بر پایه ی آواز دلنشین ایشان و با آفرینش نماهنگ، موزیک ویدیو هایی میهنی، از ۶ ماه پیش تا به امروز، دوستداران بسیاری پیدا کرده است.

۳- از نظر شما ویژگی های یک خواننده خوب چیه؟

هر چند احساس خواننده حرفه ای در آواز بسیار مهم است، ویژگی خواننده مردمی جابجایی این حس با میمیک چهره، توان اجرای زنده و انرژی بالاییست که فکر و روان شنونده و تماشاگر را تسخیر کند.
بی گمان آواز در میان هنر ها، قوی ترین ابزار همدلی بین انسان هاست. نکته در اینجاست که سرشت خواننده و انسان گرا بودن کمک به نزدیکی و این همانی انسان ها خواهد داشت.

۴- رنگ و غذا و تفریح مورد علاقه شما چیه؟

رنگ مورد علاقه من آبی آسمانی است که گستره جهان آفرینش را نشان می‌دهد و همه طیف های روشن و تاریکیش را دوست دارم، هر چند آبی فیروزه ای را بسیار چشم نواز میبینم.

خوراک‌ های دریایی را دوست دارم و البته در هر تفریحی که جنبه انسانی داشته باشد همراه میشوم. هرچند علاقه ویژه ای به پژوهش در تاریخ و نگارش افکار و ایده هایم را دارم.

۵- اولین تجربه‌ کار موزیک و تهیه کننگی شما در چه زمانی بوده؟

ایده ی ترانه ی حماسی و میهنی در مورد پرچم داشتم که با ترکیب با بازی فوتبال این ایده بدرستی شکل گرفت. بدین روی آزل نگارش ترانه و آهنگ بسیار زیبایش را در۱۶ فروردین سال پیش، بعنوان هدیه زاد روز من ساخت. سپس ایده ساخت و تولید موزیک ویدیو با کمک گروه بزرگی از دوستان خبره و فرهیخته بدرستی انجام شد.
نتیجه کار، نماهنگی بنام جام جهانی بود که ۶ ماه پیش در تاریخ ۱۳ آبان ۲۵۸۱، نخستین کار رسمی پخش شده گروه هنری ما بود.

۶- برنامه شما برای آینده کاری خودتون چیه و شهرت در زندگی شخصی شما چطور بوده؟

کوشش من جهت هم دل شدن ایران دوستان میباشد. البته با دانش و خرد من، انسان و ایرانی جدا از هم نیستند چرا که فلسفه انسان گرایی بر پایه پژوهش تاریخی من از فلات ایران به تمام گیتی گسترش یافته و تمدن ایران شهری، پایه فلسفی روند تاریخیِ رشد و شکوفایی انسانی، رنسانس، انقلاب صنعتی، قوانین حقوق بشری همچون نگارش قانون اساسی کشورهایی همانند آمریکا و در پایان ایجاد دنیای مدرن امروزی بوده است. با این جهان بینی، آیندگان هم وام دار تمدن ایرانشهری، ریشه در پهنه فلات ایران از هندوکوش تا کوه های آناتولی، میباشند.

از دید من، محبوبیت در میان انسان ها جایگاه متفاوت تر و بسیار بالاتر از شهرت آنی دارد. بیشتر اوقات برای دیدن نتیجه و برآیند کارهای فرهنگی، نیاز به سالیان سال زمان، گردش و چرخش فکری کار فرهنگی و هنری در بین انسان ها برای درک درست و اثر بخشی در همبودگاه، اجتماع، انسانی داریم.

۷- به نظر شما کدام سبک رو در موزیک بیشتر مردم مورد پسند قرار میدن؟

بی گمان موسیقی پاپ، مرز سنی و فکری گسترده تری دارد، البته برخی اوقات آمیختن موسیقی پاپ و سنتی، پاپ و رپ و .. تم ویژه ای ایجاد میکند که بیرون از سبک های رایج امکان همه گیری دارند. از دیدن من، بن مایه کار و دل نشین بودن بسیار مهم تر از سبک کار میباشد. در پایان خواننده ای که توان و جسارت خواندن سبک های متفاوت را داشته باشد، خواننده ای ماندگار خواهد بود.

۸- بهترین خاطره شما در موزیک چی بوده؟

در سال گذشته با پا فشاری چند هفته ای من، سرانجام در ۲۸ اَمرداد ۲۵۸۱ آزل ترانه ای برای ایران نوشت و آهنگسازی کرد که من از روز نخست به امید این ترانه پا در دنیای هنر گذاشته بودم و بیگمان این ترانه فلسفه زندگی من و اساس عشق به ایران و میهن در اندیشه من بود. این ترانه که بیست و نهمین کار ساخته شده آزل بود، انرژی رو به جلو فراوانی به من داد.

۹- مشوق شما در کار موزیک چه کسانی بوده؟

توانایی من در زندگی اجتماعی کار آفرینی میباشد، بدین روی در دنیای هنر مشوق همسرم دکتر آزل بودم. ایده و روشی که به پرورش هنر، کمک به شکوفایی و آفرینش ترانه هایی با ژرفای اندیشه و با استفاده از توانایی های پنهان و بسیار قوی ایشان بود. هنرمندی که افزون بر آوای دلنشین با پیشینه ی ادبیات فارسی۱۰۰ در کنکور پزشکی، قلم بسیار زیبایی در نگارش شعر و چکامه داشت، هرچند این توانایی با انتخاب پیشه پزشکی در اندیشه ایشان پنهان و خاموش مانده بود.

۱۰- چه آرزویی هست که دوست دارید در موسیقی به اون برسید و تا بحال دست پیدا نکردید!

آرزو از دید من پنداری دست نیافتنی میباشد و بیگمان من با خواسته های خردمندانه پیش میروم. ناگفته نماند که هدف من در دنیای موسیقی ایجاد ارتباط درست انسانی و یکی شدن دل ‌ها در نبرد با اهریمن میباشد.

۱۱- چه احساسی نسبت به موسیقی داری؟

موسیقی قوی ترین ابزار انسانیست که هنوز قدرتش برای بسیاری ناشناخته میباشد.

۱۲- خواننده مورد علاقه شما کیست؟

با وجود آزل و۳۱ ترانه خوانده شده ای که من تهیه کننده اش بوده ام، جوابی بجز آزل ندارم

۱۳- اگه قرار باشه یک جمله به طرفداراتون بگید چیه؟

هرآنچه از دل برآید، بیگمان بر دل نشیند❤️

۱۴- اولین بار که استودیو رفتید چه حسی داشتی؟

با کنجکاوی که برای آموختن و کنکاش در محیط های ناشناخته دارم، برای من بسیار جالب بود!

۱۵- دنیای موزیک ما رو چطور میبینید؟

مهم‌ترین بخش موزیک، شعر یا واژگان درون ترانه میباشد که بستر آهنگ بوده و براستی سلامت ساختار موزیک با وجود ترانه ای با درونمایه ای ژرف، با قاعده و ریشه دار تضمین میشود.
از دید من در آینده ای نزدیک، هنرمند های فرهیخته ی بیشماری این امکان را پیدا خواهند کرد که توانایی خود را پرورش داده و مبنای شکوفایی فرهنگی مرز وبوم ایران با ترانه هایی به زبان پارسی و یا هر گویش بومی باشند.

۱۶- عشق به نظر شما چیست؟

وابستگی و دلبستگی اساس طبیعت انسان هاست و عشق احساسیست عاطفی و بسیار قوی!
سه کار از کارهای پخش شده آزل تا به اکنون یکی بنام سوگ عشق و یکی به نام عشق چه شد و سومی درد غربت سه داستان متفاوت از این دلبستگی میباشند!
البته من دلبسته ترانه درد غربت هستم. چرا که آزل در این ترانه با نگارش و آهنگ ویژه ای، عشق به ایران و داستان جدا شدن از خاک میهن را به زیبایی بیان کرده است!

۱۷-تابحال تهیه کننده چند کار بوده اید ؟

در ۶ ماه گذشته، ۶ کار ما با موزیک ویدیو پخش شده اند.

۱۸- چند کار دیگر آماده پخش دارید؟

۲۵ موزیک میکس و مستر شده دیگر با انرژی بسیار زیادی در ۳ سال گذشته ساخته شده که با ساخت ویدیو بتدریج پخش خواهند شد.

۱۹- رمز موفقیت شما در موزیک چی بوده؟

نوآوری و قدرت ترانه سرایی و آهنگسازی آزل و ترکیب درست در استفاده از دنیای سینما و گرافیک در ساخت موزیک ویدیو، انرژی رو بجلو، پشتکار و اطمینان از موفقیت و بویژه آوای دلنشین آزل همزمان با بازیگریِ پر احساس آزل در جلوی دوربین فیلم برداری جهت ساخت موزیک ویدیو ها راز این موفقیت میباشند!
ناگفته نماند که موسیقی کاریست تیمی و بدون همکاری دوستان فرهیخته و ایران دوست، ساخت و پخش این آثار هنری امکان پذیر نبوده و نخواهد بود. خوشبختانه همگی کارهای پخش شده در۶ ماه گذشته تا به امروز، در رتبه نخست، نسبت به موزیک ویدیو های هنرمندهای شناخته شده و معروف بوده اند.

۲۰- آیا در آینده دوست دارید با خواننده های دیگر هم در یک آهنگ هم کاری کنید و کار گروهی داشته باشید؟

بله هر هنرمندی که در سمت و سوی هنر و فرهنگ ایران و انسان باشد همسوی ماست.

۲۱- آیا کار جدیدی در حال ساخت دارید؟

بله در حال ساخت موزیک ویدیوی کار هفتم هستیم، ترانه ای ملی میهنی بنام فره ایران که سروده و آهنگسازی آزل بوده، با سازآرایی دانیال شهرتی و آوای بسیار تاثیر گذار آزل در مورد میهن عزیزمان ایران!
فره ایران، یادمان پدر و نگاهبان ادبیات و زبان پارسی استاد فردوسی بزرگ میباشد و این ترانه پیشکشی برای قلب و روان هم میهنان و دوست داران ایران زمین، سرزمین آزادگان و نجیب زادگان میباشد!
فره ایران شکوه و جلال ناشی از پرتو و فروغ ایران است که با اَشه ( پاکی، راستی و درستی ) همراه میباشد.

۲۲- با چه ترانه سرا ها و آهنگساز هایی کار کردید؟

۱۶ ترانه سروده ترانه سُراهای داخل ایران، مسعود، ترانه، یاشار، بابک و عادل و در بیرون از ایران ۲ ترانه از جناب شهیار قنبری بود.
تنظیم کننده ها هم روما کانیان، شوبرت و جناب منوچهر چشم آذر بودند و ‌سرانجام در ایران هنرمند و ساز آرای توانمند، دانیال شهرتی گرامی که کمک بزرگی برای ساخت کارهای فرهنگی ریشه دار ما بودند.
البته ۱۳ ترانه هم سروده های آزل بوده با آهنگ سازی آزل که سه ترانه پخش شده جام جهانی، درد غربت و نوروز از آن جمله میباشند.

۲۳- نظر شما در مورد موسیقی ایرانی چیه؟

تنگناهای بسیاری در آموزش و یادگیری سازهای موسیقی ایرانی و غیرایرانی بصورت آکادمیک و دانشگاهی وجود داشته که در رشد و شکوفایی هنر آواز و موسیقی بازدارنده بوده اند. به باور من بخش های نهفته، بویژه در موسیقی ایرانی و البته ترکیبش با موسیقی مدرن وجود دارد و به هر روی از دید من، آینده‌ ای بسیار درخشان، در این هنر پیش روی ماست.

۲۴- نظر شما کدام ویژگی خواننده ها بیشتر مردم را جذب میکنه و اگر قرار باشه به ترتیب اولویت از نظر شما این گزینهها کدام هستند. شهرت، قیافه و چهره، لباس، صدا یا سبک موزیک؟

آوای دل انگیز، شاه کلید میزان جذابیت میباشد هرچند احساس در بیان واژه ها و انتخاب سبک هماهنگ با کاراکتر، ترکیبیست که خواننده را موفق میکند.

حال این خواننده موفق با ترکیب یکی یا همگی المان های دیگر همچون، خوش چهره، خوش تیپ، خوش اندام یا شیک پوش بودن به همراه توانایی اجرای زنده، ماندگار خواهد شد.

فرهیخته بودن بهمراه قدرت در سخنوری به این خواننده ماندگار، چهره ای نمادین و افسانه ای خواهد بخشید.

۲۵- چرا همیشه خواننده به چشم میاد تا ترانه سرا و آهنگساز یا دیگران؟

به این جهت که بیشتر انسان ها آگاهی از بخش های مختلف دنیای موسیقی ندارند!
من در چند جمله مراحل ساخت موسیقی همراه با آواز را روشن میکنم البته با اشلی متفاوت جهت جا افتادن داستان!

۱- ترانه سُرا که البته بطور معمول شاعر نیست، هرچند در صورت شاعر بودن بار ادبی و داستانی ترانه چند پله بالاتر خواهد بود.

۲- آهنگساز که ملودی را بر روی ترانه پیاده میکند و هر چه بستر ترانه قدرت بیشتری داشته باشد توان آهنگسازی آهنگساز بالاتر خواهد بود چرا که ترانه به عنوان چهارچوب، نقش اساسی را دارد. ترانه را بانویی در نظر بگیرید که خوش چهره، خوش اندام و با موهایی خوش رنگ میباشد و لباسی به تن کرده که کمک به نشان دادن زیبایی و ویژگی های این بانو داشته در اینهمان سازی برش لباس همان آهنگ میباشد که به تن بانوی زیبا روی ما نشسته است.

۳- رنگ و لعاب لباس همان تنظیم ترانه یا ساز آراییست!

۴- آوای خواننده در حقیقت ویترین تمام شده کار است که زیبایی کار را نشان خواهد داد.

۵- ایده پرداز ‌و تهیه کننده با درخواست از ترانه سُرا جهت نگارش ترانه در موضوعی ویژه سپس درخواست از آهنگساز، به کمک ساز آرایی و یاری آواز خواننده و البته ارتباط منطقی بین اجزا موسیقی با انجام میکس و مستر فرآورده ای بنام ترانه را جهت پخش خواهد داشت.

۶- موزیک ویدیو یا نماهنگ هم توسط تهیه کننده و کمک عوامل تولید فیلم تولید شده و بیگمان هر چه ارتباط و این همانی بیشتری با موسیقی داشته باشد با ارتباط احساسی بیشتر کمک به ماندگاری اثر میکند.

۷- پخش در دنیای اینترنتی، شبکه ماهواره ای و رادیو و یا هر وسیله ارتباطی دیگر!

ناگفته نماند در فرآیند تولید امکان دارد آفرینش چند قسمت از این ۷ مورد به دست یک هنرمند انجام شود.

۲۶- در خانواده شما چه کسانی اهل موسیقی هستند؟

آزل موسیقی دان و من و بقیه خانواده دوست دار موسیقی هستیم.

۲۷- برای شما دکتر الیاس آرزوی موفقیت و سلامتی داریم و برای ما افتخاری بود هم صحبتی با هنرمندی مثل شما

سپاسگزارم از مهرتون
شاد و مانا باشید

Insta: @DrEliasOfficial

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

نظرات
پی ام 30 موزیک
[ads_footer]